Vi kommer att ha Ikeas metod i tvättstugan och jag funderar på vilken lucka man ska välja. Utseende spelar inte så stor roll här utan tänker närmast på tåligheten. Finns ju folie, målat och melamin att välja på. Har ni några erfarenheter eller tankar kring detta?
 
De högblanka luckorna som jag antar fortfarande är folie fungerar väldigt bra med vatten enligt min erfarenhet.
 
Ja det kanske är bättre med folie än målade. Tror jag kör på det.
 
Jag tror i alla fall det. Jag har ingen erfarenhet av IKEA:s lackerade luckor, men man har ju sett rätt mycket trådar här på forumet om Ballingslövs lackerade som släpper överallt efter några månaders normal användning. Vi har vita högblanka folierade (IKEA Faktum) i vårt kök som suttit där sedan 06 och har inte tillstymmelse till släpp någonstans. Sen är folien väldigt seg vilket gör att om man råkar komma åt med något vasst, så penetrerar man inte nödvändigtvis folien.
 
Det blev Ikeas Nodsta till slut. Verkade som om den högblanka var känslig för fingeravtryck.
 
Mattiaz skrev:
Det blev Ikeas Nodsta till slut. Verkade som om den högblanka var känslig för fingeravtryck.
Okej. Jag upplever inte den som det, men den nya Metodluckan är kanske annorlunda mot Faktum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.