Den behövs, minst!
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Och nu kom 4.031...
O där gjorde jag misstaget att uppgradera..... "€%#"!"€#%&/%&/#€"!!!!!!
:mad:
 
bara köra recovery och återställa från backup så är du tillbaka där du var innan. Går rätt fort.

krister ekberg skrev:
O där gjorde jag misstaget att uppgradera..... "€%#"!"€#%&/%&/#€"!!!!!!
:mad:
 
Henke-el skrev:
bara köra recovery och återställa från backup så är du tillbaka där du var innan. Går rätt fort.
Nja, inte riktigt. Alla mina ikoner försvann.
 
Nyfniken skrev:
Nja, inte riktigt. Alla mina ikoner försvann.
ofan, trodde allt sparades vid en backup.
 
Ja, det är riktigt tråkigt att alla ikoner försvinner, borde verkligen finnas i en backup kan man tycka.
Antar att den funktionen kommer, men efter de flesta buggar rättats till, och det känns som det kommer ta nåt år.
 
Jepp, det är en bugg med ikonerna i backuprn, jag rapporterade in den för ett par månader sedan.
 
Hej.
Nu har jag köpt mig på mig massa z-wave-grejer tillsammans med Vera Lite.
Det bara strular hela tiden. Omstart varje dygn krävs, segt att tända och släcka lampor mm mm.
Kan ni snälla övertyga mig att byta till HC2?
 
Jag hade en Vera Lite innan min HC2 - jag ångrar inte det bytet på det sättet. HC2 (gamla firmware, v3.590!) är stabil, men jag startar ändå om den en gång i veckan. Jämfört med Vera Lite är den ett under av snabbhet - men även HC2 har problem, framförallt med nya programvaran som lämnar övrigt att önska. Även solen har fläckar alltså...

Ett alternativ kan vara en Mac mini och indigo programvaran med en USB sticka, eller PC med OpenHAB och USB sticka - båda kan bli billigare, och rappare.
 
Tack för det Bamsefar. Vill att det ska funka som alla andra. Jag har ju en Mac Mini redan som står och dammar. Körde Windows-variant på den förut med Switchking innan jag köpte på mig z-wave-enheter.
Hur är det med Ipad/IPhone-appar till Indigo? Stabilitt system?
 
Många verkar gilla Indigo, så jag antar att ipad/iphone stöds bra.

Jag hade varit nyfiken på det själv om jag visste att jag kan ställa en mac mini i ett hörn utan bildskärm, men jag har fått för mig att den kräver tangentbors och skärm - dvs RDP finns inte.
 
Jag får nog satsa på HC2 ändå. Hoppas jag inte ångrar mig.
Gällande uppdateringar av programvara verka alla tillverkare släppa iväg dessa för tidigt, med massor av buggar och förlorade funktioner mot enheter etc etc.
 
Bamsefar skrev:
Många verkar gilla Indigo, så jag antar att ipad/iphone stöds bra.

Jag hade varit nyfiken på det själv om jag visste att jag kan ställa en mac mini i ett hörn utan bildskärm, men jag har fått för mig att den kräver tangentbors och skärm - dvs RDP finns inte.
Det finns VNC istället, alternativt kan du installera teamviewer som är gratis för privatpersoner. Så kan du styra den ifrån din windows dator/iPad/iphone/android.
 
Bamsefar skrev:
Jag hade en Vera Lite innan min HC2 - jag ångrar inte det bytet på det sättet. HC2 (gamla firmware, v3.590!) är stabil, men jag startar ändå om den en gång i veckan.
Varför då?
 
Jag vet inte, jag har noll motivering, mer än just att det känns tryggare att den rensar minnet vid en omstart....
 
  • Gilla
mandg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.