T
hakan_o skrev:
Kanske fanns bilder på hur det såg ut tidigare i tråden men sitter med lite långsam uppkoppling som tar tid på sig att ladda hem bilder så jag frågar istället vad du hade tidigare?

Har originalstorleken kvar på toa och där är badkar, handfat och wc-stol. Inte stort och inte gott om plats men om badkaret försvinner kanske det går att tränga in en dusch. Eller du kanske har räknat mer i detalj på det?
Jag hade väl inte byggt ut badrummet om det hade fått plats?
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
thomasbackstrom skrev:
Jag hade väl inte byggt ut badrummet om det hade fått plats?

Nej, naturligtvis inte. Men det är ju ett litet utrymme som det är och man kanske lockas av att få in något mer också, kanske större handfat, större speglar o.s.v. Eller helt enkelt få lite mer svängrum bara. Skulle det gått att få in en dusch på bef. plats så hade det nog känts väldigt trångt efteråt.
 
thomasbackstrom skrev:
Ah exakt. Tar lite av andra sovrummet för att få plats med dusch på toan!

Jo jag sätter in 35 eller 50 cm djupa garderober. Och sen rev ja garderoberna o satte upp en 45x95 vägg för stöd till balken som sitter uppe vid takstolarna!
Har letat efter 50cm djupa garderober utan att lyckas, vet du var man kan få tag i såna?
 
T
rocking_ghost skrev:
Har letat efter 50cm djupa garderober utan att lyckas, vet du var man kan få tag i såna?
Nja kanske inte 50, men Ikea har med djup på 45 iaf :)
 
T
Det har gått segt för herr Bäckström, förkylning som ställer till det. Man blir orkeslös och otaggad.. Men rörmokaren har varit på plats, och elektrikern! Så nu har jag kunna fortsatt rivit badrummet och dragit in nya elen, färdigställt sovrummet helt. Har beställt lite saker också, duschhörna ifrån Skånska Byggvaror 90x90, köpt sovrums tv och lite allmänt fix!

Sovrummet
GOPR0344.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
småstuga
  • Laddar…
Åsa Lund
Krya på dig! gillar att följa ditt projekt :)
 
  • Gilla
thomasbackstrom
  • Laddar…
T
Nu har det tagit lite fart!
Elektriken har flyttar lite dosor och jag har dragit vp-slang klart. Det blir elektriskt-golvvärme, spottar och handdukstork! Allt det man behöver ;) Jag har beställt duschhörna dusch och blandare ifrån skånska byggvaror, vi har köpt badrumsinredning ifrån Ikea och vi ska hämta garderoberna till sovrummet på ikea också!
Vi har planerat att flytta in den 23e, tills dess vill ja har badrummet klart! Jag har det mesta i material hemma redan så det är bara att tuffa på!

DSC_0001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


GOPR0354.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0021.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0019.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
T
Har beställt mattorna till badrummet också!
Först är golvet, sen väggmattan! :)

TH_25905133_001_800_800.jpg

TH_25903109_001_800_800.jpg
 
T
Igår var det dags för golvvärme! Tog cirka 1,5 tim och lite ryggvärk men lätt värt det när det var klart!
I helgen är det dags för flytspackel! :)

DSC_0014.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Calf123
  • Laddar…
Har du hunnit flytspackla?

Jag rekomenderar dig att fixa värmekablen runt brunnen.
ha gärna 10-15 cm runt om till kablen.
för det kan bli problem med fallet till brunnen,

och sätt fast kablen tätare absolut MAX 20 cm mellan fästena. helst ännu tätare, För jag lovar dig du vill inte att den flyter upp!
ensak till som är bra att känna till är att när du fäster med buntband så dra inte åt så väldans hårt utan bara precis "lagom"
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
T
Gimner skrev:
Har du hunnit flytspackla?

Jag rekomenderar dig att fixa värmekablen runt brunnen.
ha gärna 10-15 cm runt om till kablen.
för det kan bli problem med fallet till brunnen,

och sätt fast kablen tätare absolut MAX 20 cm mellan fästena. helst ännu tätare, För jag lovar dig du vill inte att den flyter upp!
ensak till som är bra att känna till är att när du fäster med buntband så dra inte åt så väldans hårt utan bara precis "lagom"
Nej ska spackla på lördag och ja har fäst den mer efter kortet så det är lugnt :)
Jag har en förhöjningsring i brunnen så kabeln ligger under med måtta!
Tack för tipsen!
 
T
Längesen man uppdatera nått nu!
Vi har flyttat in i huset nu och vi trivs jätte bra! Badrummet är till 90% klart (vi har ett badrum i källaren också) och nu ska nästa projekt påbörjas! Ska öppna upp planlösningen och installera kamin :)

DSC_0053.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0052.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0051.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0055.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0056.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


FB_IMG_14221997459561557.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
småstuga
  • Laddar…
Fräscht badrum! Ser riktigt bra ut:)
 
  • Gilla
thomasbackstrom
  • Laddar…
Har du bara haft "vanliga" material i badrummet iom att du har matta, eller är det våtrumsgips, tätskikt mm i alla fall ??
 
T
Rikard Gjersvold skrev:
Har du bara haft "vanliga" material i badrummet iom att du har matta, eller är det våtrumsgips, tätskikt mm i alla fall ??
Vanlig gips gäller när det är plastmatta och plastmattan är ju själva tätskiktet!;)
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.