slunga-2014.jpg

Drog en sväng härom dagen, funkar väldigt trevligt. Bakaxlarna/drivaxlarna i bild är sonens lik efter att ha laddat för hårt med 965:an:)
 
Krilleman
Nej, jag har en bonde som plogar när det är dags. En flådig Valtra med gigantiskt blad. Så slunga någon snö är det inte tal om. ;)

Skämt å sido så är det extremt snöfattigt. Och med två-veckorsprognosen så verkar det inte vara någon snö i sikte heller i Mälardalen. -2º till +2º hela tiden, samt lite regn...
 
krilleman_215 skrev:
Nej, jag har en bonde som plogar när det är dags. En flådig Valtra med gigantiskt blad. Så slunga någon snö är det inte tal om. ;)

Skämt å sido så är det extremt snöfattigt. Och med två-veckorsprognosen så verkar det inte vara någon snö i sikte heller i Mälardalen. -2º till +2º hela tiden, samt lite regn...
Någon decimeter hade det kommit här i roslagen när jag var ute, men vi får en rejäl plogvall ute vid garageinfarten varje gång dom plogat som är trevlig att använda slungan till. Tidigare år har jag fått jobba som fasen med den och handjagat, men nu är det en fröjd att köra bort den:)
 
Japp, fick börja med att reparera lite, men sedan gick Bettan igång så fint!
Förra "vintern" fick Bettan stå under sin presenning hela vintern :(
 
Tredje snöröjningen denna säsong.Ca 35 m trottoar med sju bilplatser som vätter mot trottoaren,15x2m garage uppfart och 10x1,5m gång inne på gården.Tog 1 tim o 45 min att röja ner till asfalt men då hade Svevia lämnat en rejäl plogrand,ca 20-25cm nysnö,använder en kombo av fyrhjuling,slunga,snösläde och skyfflar.Hatar snön!
 
  • Gilla
jojjeblom
  • Laddar…
jojjeblom skrev:
[bild]

Drog en sväng härom dagen, funkar väldigt trevligt. Bakaxlarna/drivaxlarna i bild är sonens lik efter att ha laddat för hårt med 965:an:)

Har ingen slunga utan fick motionera mig själv 1,5 timme i morse!

Men du, finns väl ingen Volvo 965 som har stel axel ;)
 
För lite snö för att köra slungan, så jag blåste bort den med lövblåsen istället :) Maskiner är till för att användas ;-)
 
Modellår 91-94 hade nog stel axel,eller?
 
sagan1 skrev:
Modellår 91-94 hade nog stel axel,eller?
Törs inte säga vilken årsmodell det är på den, men axlarna har han rensat med den iaf. Det är en amerikaimport kanske har nåt med stel axel att göra. Även vissa nyare amerikanska bilar har väl stel axel, dom kanske vill ha så där borta:)
 
Införskaffade mig en slunga denna vintern pga hårda påtryckningar från frugan... Bittra tusenlappar... och inte blir det bättre av att det f-n inte kommit nån snö alls än! :banghead:

(Västkusten)
 
Slungade de 2dm som kom natten mellan måndag och tisdag denna veckan, skulle ha kunnat köra den tidigare men jag ville packa den första snön på garageplanen så det slipper bli så mycket grus i slungan.
 
B
Slungan två svängar, andra gången var så skoj så det gick lite överstyr...
20150113_183153.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pear4Life
  • Laddar…
jojjeblom skrev:
Törs inte säga vilken årsmodell det är på den, men axlarna har han rensat med den iaf. Det är en amerikaimport kanske har nåt med stel axel att göra. Även vissa nyare amerikanska bilar har väl stel axel, dom kanske vill ha så där borta:)
Det är en -91 enligt sonen och -94 fick dom delad bakaxel:)
 
Här slungas det inget mer, fyrhjulingsägare sedan 4år tillbaka. Plogat har vi gjort ett antal vändor. Blir nog till att köra lite imorgon igen. Hårt liv ;)
 
Pear4Life skrev:
Införskaffade mig en slunga denna vintern pga hårda påtryckningar från frugan... Bittra tusenlappar... och inte blir det bättre av att det f-n inte kommit nån snö alls än! :banghead:

(Västkusten)
Min far införskaffade en snöslunga till traktorn för säkert 25 år sedan. Den behövde han inte använda de 5 första åren eftersom det var så lite snö.
"Den bästa investering jag någonsin gjort!" var hans kommentar om det hela. :D
 
  • Gilla
jojjeblom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.