Det blir inte bättre av att man har vindduk som sticker fram vid ena knuten heller.
Smattrar så man kan tro att någon är ute och leker krig.
 
Gå inte ut och kolla in era takpannor! Ni kan ju ändå inte åtgärda förrän imorgon när det mojnat, så vad tjänar det till att gå ut och ställa sig som måltavla för takpannorna under tiden det stormar?
 
Med lite tur så hinner man ta lyra så de inte går sönder :)
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
S
mexitegel skrev:
Med lite tur så hinner man ta lyra så de inte går sönder :)
nja, då blir det sjukhus för dig
 
Så mycket som det blåser här nu, är jag rätt säker på att det inte gjort sen vi flyttade in. Nästan 5 år sen! En knapp mil sydost om göteborg centrum!

Fönstrena buktar inåt och hela kåken vibrerar. Var och hämtade halvfulla soptunnor på andra sidan vägen förut! I övrigt inga skador vad jag kan se....
 
Fyfasen. Alltihopa känns dyrt!
 
S
bittle skrev:
Fyfasen. Alltihopa känns dyrt!
dyrt?
 
Ja du vet. Knakandet och knarrandet i huset. Har ju redan förlorat en hel bänk som for av altanen och krossades på gräsmattan. Ack! :)
 
S
bittle skrev:
Ja du vet. Knakandet och knarrandet i huset. Har ju redan förlorat en hel bänk som for av altanen och krossades på gräsmattan. Ack! :)
du mena så du. tänkte på eventuellt alla nya projekt istället.
inte på pengarna. pengar är bara kul utanför börs och bank
 
  • Gilla
hantverkare1
  • Laddar…
Trots att huset lät som en träskuta i svår storm så ser jag inga uppenbara skador... Innifrån iallafall. Fönstren är så täckta med salt att det nästan inte går att se ut genom dem men jag ser inga takpannor på altanen eller runt huset. (y) Hoppas det blir en rejäl regnskur på måndag så att man kan se ut genom fönstren igen.
 
SBH skrev:
du mena så du. tänkte på eventuellt alla nya projekt istället.
inte på pengarna. pengar är bara kul utanför börs och bank
Problemet är ju dom 30k som vi oförutsett fått lägga ut av vår buffert som vi försöker få ihop, just nu vill vi ha stiltje så vi kan spara ihop den och SEN projektera! :)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
S
intressant när falsade plåttak åker ner i blåsten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.