satt o kikade lite på att eventuellt byta larm... gardio nån som vet hur bra eller dåligt det funkar?
 
  • Gilla
Brämpa
  • Laddar…
Finns egen tråd. Sök.
 
Jag är uppenbarligen en dålig sökare, för jag hittar inte tråden om Gardio. Hjälp...?
 
OpiMaza
Hej
Hittar heller inte någon tråd om det så probeb får gärna länka till den tråden om han har tid.

Jag såg reklam om gardio och blev också inresserad om det är någon som har det larmet?
 
  • Gilla
Brämpa
  • Laddar…
Hittar inte heller någon annan tråd. Det är denna som gäller fr.o.m nu.

Någon som är uppkopplad mot Gardio?
 
  • Gilla
Brämpa
  • Laddar…
MrPlow
Ingen som har några erfarenheter? 149 kr i månaden och 990 kr i installation verkar ju bra...
 
  • Gilla
Brämpa
  • Laddar…
Ser riktigt nice ut..
 
  • Gilla
Brämpa
  • Laddar…
Verkar ju läckert o snyggt och med bra bilder och så, men jag funderar vad larmcentalen egentligen har för funktion här. Verkar ju rimligt att Svensk Bevakningstjänst tar ärendet ifall den/de som i första hand får larmet [mail /mms /annat till sin mobil] inte agerar i rimlig tid, men jag såg ingen info som bekräftade detta.

Om larmet måste "tvättas" innan det når SB så blir det ju ett stort åtagande för larminnehavare att alltid vara nåbar och en ganska tunn motprestation från larmcentralens sida. Den på bild ser vandaler härja hemma i huset kan ju själv trycka 112 och grupp sms/mms:a grannar.

Undra hur är det ordnat för att säkerställa att teknikkedjan med diverse kommunikation mellan olika apparater på olika sätt faktiskt funkar. Det verkar bli en väldig massa automatiserad kommunikation fram och åter mellan fasta och mobila enheter jämfört ett vanligt larm. Eftersom detta med larmkommuniktion är en slags bedömning där olika typer av kommunikation har olika sannolikhet att lyckas så vore det väldigt intressant om de tog upp även detta på sin sida.
 
Men fråga dom om backupbatteri :), för vad kan tjuven göra om dom ser Gardio larmdekalerna? :)
 
Fick hem ett larm idag av gardio att testa. En kamera och en centralenhet. Centralenheten är en liten android platta som man kan gå omkring med om man vill.

Fästet var lite väl enkelt känner jag, en plastbit med karborreband på. Det känns lite billigt.

Kameran ger en helt ok bild. Ska testa lite mer och se hur det blir. Man kommer även åt att larma av och på via mobilen, eller annan dator. Man har en websida man loggar in på.

Finns batteribackup och en funktion som är på G som jag gillar. Det är att den ska känna av (höra) när brandlarmet går och då skickar meddelande till dom personer man valt.

Visst kan det vara lite dumt att man själv väljer om man ska skicks väktare eller inte, skickar man ovh det inte är inbrott på kostar det ca 900. Men visst åker man bort kan man ju lägga till personer som även får larmet.

Ska testa lite och kan återkomma.
Men det är ju ett rätt prisvärt system, 149kr månaden och 1000kr/kamera
Får även med dekaler.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Brämpa
  • Laddar…
Jag har ett själv sedan någon månad och det funkar förvånansvärt bra men själva larmpanelen är inte direkt topp om the line. Den har en tendens att hänga sig förutom de gör kamerorna de dem ska....
 
  • Gilla
Brämpa
  • Laddar…
Håller med om att larmpanelen är lite väl "billig" fick min utbytt då det var en spricka i displayen som bara växte.

Man får heller inte stänga av panelen på knappen om man vill att den ska vakna upp när man kommer hem och ska larma av. Man ska ist låta den gå in i sparläge, vilket gör att den lyser lite svagt hela tiden.

149 i månaden känns ju annars som ett bra pris. Men kan nog tänka mig att lägga till för att få en larmpanel av mer kvalitet.

Annars tycker jag kameran är bra och ger bra bilder. Allt var enkelt att installera själv. Tydliga instruktioner.
 
  • Gilla
Brämpa
  • Laddar…
Instämmer har kontaktat Gardio ang dessa små fel. De hävdar att programmet har lite kompatiblitets problem med Android som de jobbar på.

Men som sagt roligare än att pröjsa flera tusen om året som deras konkurrenter erbjuder.
 
  • Gilla
Brämpa
  • Laddar…
Kanon dock så har min platta (uthämtade i november 14) endast en dualcore processor men senaste kamerorna....
 
Är kamerorna inte trådlösa? Ser ut som en sladd som löper från kameran på bilden.

Har ni hört om de nya, snabbare Androidplattorna har dykt upp nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.