Hej,

Har precis köpt en Automower 220AC och har börjat fungera lite på hur jag skall montera prylarna i vår.

Här kommer en liten skiss (som inte är skalenlig).

Tomt Oxbäret 2_1_1.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som ni ser så blir det en hel del örar.
Området bakom de stora stenarna och friggeboden kanske man inte skall låta maskinen köra på, kanske blir så att den fastnar där inne...?
Guidekabel kan vara bra att använda då man har många öar enligt manualen, och här har jag valt att lägga den så att maskinen hittar den nästan oavsett var den är.
Den manuella biytan kan även vara auto om plattorna är i bra nivå med gräsmattan. I så fall går guidekabeln ända fram till garageinfarten.

Vad tror ni om mitt förslag?
Jag tar gärna emot tips!
 
Åsa Lund
Vi har en "Nisse" (230AC) på Torpet sen nio år tillbaka, jättenöjda! (ni kommer nog oxå att döpa er familjemedlem :))

Du behöver inte göra öar av träden, klipparen studsar mot stammen och du behöver bara köra med trimmer då och då.
Om stenarna som är inritade har en skarp kant ner mot gräsmattan så klipparen inte kan klättra upp på dem så behöver du inte göra mer med dem heller.
Guidekabel verkar bra till biytan.
Har du möjlighet att placera laddstationen närmare kupolspygatten så minskar du behovet av guidekabel.
Området bakom friggeboden och de två vänstra stenarna ska den nog inte klippa alls, gör plantering där?

Lycka till!
/Åsa
 
Hej Åsa,

Tack för lite input från dig!
Ja, vi kommer säkert att döpa den så småningom =)

Du skulle inte vilja göra en skiss på ditt förslag?
Skulle bli jättetacksam för det!

/Martin
 
Åsa Lund
Jätteenkelt egentligen.
Om det som finns på gräsmattan har en lodrät kant på 15 cm eller högre behöver man inte göra en ö av den. T ex ett träd eller en stor sten.
Guidekabeln kan du dra innanför den grå cirkeln.
Resten gör du som du redan planerat, bra!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.