Är det någon som kan rekommendera trapptillverkare som finns på nätet.

Jag behöver en trappa som är max 80 cm bred, inklusive allt. Standardmått verkar inte var 80 utan snarare 90cm eller 100cm. Är det någon som har beställt en specialtrappa? Vad kostar det ungefär (jag vill ha ek)? ??? Trappa ska vara L formad.

Jag har läst i tidigare trådar att det är jobbigt att ge sig på att bygga en egen trappa.
 
du har meddelande...
 
lastkaj skrev:
Är det någon som kan rekommendera trapptillverkare som finns på nätet.

Jag behöver en trappa som är max 80 cm bred, inklusive allt. Standardmått verkar inte var 80 utan snarare 90cm eller 100cm. Är det någon som har beställt en specialtrappa? Vad kostar det ungefär (jag vill ha ek)? ??? Trappa ska vara L formad.

Jag har läst i tidigare trådar att det är jobbigt att ge sig på att bygga en egen trappa.
Det är inget konstigt att få en trappa levererad i 80cm bredd. Det fixar alla tillverkare. Trappans bredd är tydligen också mindre viktigt för komforten, stort hål och rätt dimensionerade steg är mycket viktigare.

Alla trappor är special..... ;)
 
Vi har en jättekonstig trappa som är nybeställd.
Den är, enligt normerna, för smal, för höga steg och för brant...

Men den funkar att gå i. Dessutom var ursprungstanken en loftstege, och jämfört med den så är det himmelriket att gå i trappan med småbarn på armen.

Så nästan allt går, bara man inser konsekvenserna.

Till historien hör att trappleverantören vägrade att bygga den innan vi hade funderat en gång till. Det var till slut argumentet "det är egentligen en stege" som bet.

Tycker jag är bra av leverantören att inte bara göra som kunden vill.
Trapparvid i Vedum om någon undrar.

En liten bild:
tillbyggnad5.jpg
 
Tack o bock för all info :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.