det är första projekt min man försökte göra själv, det bliv bra gick mycket fortare än hantverkare. men bliv lite små grejer som jag inte är nöjde med :D alltså mellan kakel är lite för mycket tycker jag men det gör inget för tänka på det nästa gång + att det ska bli vit fog så inte så stor problem.

men han byggde en trumma som var lite snett :sly: och då blev problem vid när han kaklade.

har ni några förslag hur gör man för att ska se bättre ut eller om det finns några listor som man kan använda eller .. 10928468_10206014718671688_815306102_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
mm.mm.
 
Om det inte är ett alternativ att riva hela trumman så är det bara foga och se glad ut. Det fina är att när det är fogat så syns inte ev fel lika tydligt, det mesta försvinner.....
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
nej jag tror inte att han har lust o river det :( dem första bitarna är inte så bra men sen har blivit bättre o bättre . kanske jag skulle ha kollat innan och sagt vad jag tycker. han säger att det är bara tvättstuga behöver inte vara perfekt, men jag tycker ändå att man gör så bra som möjligt ändå fast det är han som gör ;)
 
något annat också han har missat :eek: jag kollade på filmen! dem hade fästmassa på hela vägen o sen dem fäste kakel .. min man hade fästmassa bara bakom kaklet alltså mellan kakel finns inget den är betong !! naturligtvis det kommer att fogas, men skulle det hålla kakel bra?? eller är det bättre att lägga fästmassa lite innan att fogas ? jag menar att vi typ fogar med fästmassa lite tunt och sen fogar !?? vad tycker ni??

https://www.youtube.com/watch?v=nqcAoPVXu5c
 
Normalt drar man ju upp fästmassa/fix för flera plattor på en gång och då blir det fästmassa mellan plattorna. Lägger man fix direkt på plattan blir det inget mellan plattorna. Fix eller inte mellan plattorna saknar helt betydelse, det är fogmassan som ska fylla detta utrymme.
 
ok tack för svar men det verkar smidigare att dra för några på en gång.

vi har betong på golvet ska man ha något innan fästmassa / fix eller kör man samma sätt som på vägar?? vi har även lite färg på golvet måste vi ta bort det??
 
Färg brukar väl inte vara bra..... Törs i te säga om det ska bort eller inte i ert fall. Man brukar använda primer innan man lägger på fästmassa och kakel.
 
ok tack får se om jag hittar en färg borttagning
 
...man brukar fräsa bort med betongfräs/slip. Inte så roligt och dammar fruktansvärt om man inte har dammsugare.
 
ja jag hörde det därför vill helst han inte göra det om det går
 
"gick mkt fortare än hantverkare" hmmm mjo... :)
 
hhh fast lite slarvigt tycker jag ;) den som kaklade vår badrum tog mer än 3 veckor för en litet badrum.
 
elisa_82 skrev:
hhh fast lite slarvigt tycker jag ;) den som kaklade vår badrum tog mer än 3 veckor för en litet badrum.
120 timmar bara för kakling ??
 
T
10922753_1048588015157649_2177417594225431061_n.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Till TS: Det ser verkligen inte riktigt proffsigt ut. Jag skulle ta ned kaklet vid smalsidan igen, rita en linje precis i mitten av den smala sidan och ta den som foglinje. Då har du delade plattor på båda sidor som är lika breda. Det blir mycket snyggare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.