Moving
Vår nya höga brevlåda vars inre botten sänks när vi har semester, blev felmonterad på marken så jag lagt i 1 Dm skumplastbit för att höja botten om det kan rinna in vatten. Ändå blev några brev blöta senast under 15 dagars bortvaro.
Fler som upplevt samma, vad kan vara felet?
 
Redigerat:
S
Moving skrev:
Vår nya höga brevlåda vars inre botten sänks när vi har semester, blev felmonterad på marken så jag lagt i 1 Dm skumplastbit för att höja botten om det kan rinna in vatten. Ändå blev några brev blöta senast under 15 dagars bortvaro.
du vill ha hjälp tips på ha breven torra?
 
Moving
Allt ska vara torrt helst
 
S
Moving skrev:
Allt ska vara torrt helst
"posten" då
du får väl höja botten mera.
 
Moving
SBH skrev:
"posten" då
du får väl höja botten mera.
Allt inne bör vara torrt och i övre läget får inte allt plats i 2 veckor eller 3. Nu är den höjd 10 cm i lågläge och jag har svårt att tänka mig en högre vattennivå. Det kanske regnar in på annat sätt?
 
S
Moving skrev:
Allt inne bör vara torrt och i övre läget får inte allt plats i 2 veckor eller 3. Nu är den höjd 10 cm i lågläge och jag har svårt att tänka mig en högre vattennivå. Det kanske regnar in på annat sätt?
det kan ju göra det.
va för fabrikat och modell på brevlådan?
 
Moving
Köpt på Bauhaus, ingen text på, monteringsanvisningen kanske finns kvar.

DSC02585.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Moving skrev:
Vår nya höga brevlåda vars inre botten sänks när vi har semester, blev felmonterad på marken så jag lagt i 1 Dm skumplastbit för att höja botten om det kan rinna in vatten. Ändå blev några brev blöta senast under 15 dagars bortvaro.
Fler som upplevt samma, vad kan vara felet?
Suger inte skumplasten vatten? Borde vara bättre med något annat för att höja botten.
 
S
thomas33 skrev:
Suger inte skumplasten vatten? Borde vara bättre med något annat för att höja botten.
jag hoppas det menas cellplast
 
S
Moving skrev:
Köpt på Bauhaus, ingen text på, monteringsanvisningen kanske finns kvar.

[bild]
ser ju ut vara bra kvala
 
Moving
Det är en bit grön byggplast i botten, sånt man isolera med.
 
S
Moving skrev:
Det är en bit grön byggplast i botten, sånt man isolera med.
grön byggplast??
 
Moving
Isolerskivor
 
Varför inte sätta ett lite större tak över plåtlådan, så det inte regnar in.
Samt borra några dräneringshål i botten.
Samt sätta upp en lapp med "Ingen reklam tack!"
Samt ta alla räkningar (där det går) som E-faktura.
Samt be posten lagra din post.
Samt be en granne ta hand om posten
Sam hålla dig hemma lite mer :)

För att svara på din konkreta fråga:
Ja, ibland blir ett brev lite blött, men vi har lagt lite hopknycklat kycklingsnät i botten,
så det är ett mycket litet problem nu.
Men vi har bara en vanlig liten låda.
 
Hmm...har också problem med blöt post. Köpte lådan på Lantgården, men den ser likadan ut...något konstruktionsfel verkar det som. Har tänkt felsöka en torr dag med hjälp av vattenkanna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.