Vet inte exakt modellbeteckning men det e en kombinerad kyl/frys med 1 kompressor o auto avfrostning (kanske alla har idag?)

I alla fall, börjar bli trött på skiten, bubblar hela tiden o frysdelen håller inte kylan, is finns det ingen alls i frysen. Om jag ställer in frysen på -22 så VERKAR (lite osäker) den hålla kylan OM jag inte öppnar kyl eller frysdörr, öppnar jag någon av dörrarna i bara några sekunder så larmar frysen igen efter nån timma. Speciellt skoj e det när man vaknar mitt i natten.....

Började strula för någon vecka sedan, köpt kanske 07-08 någon gång

Lönt att laga, eller ska man köpa nytt?
 
A
Tyvärr
Modellbeteckning sk. PNC behövs för att kunna gå vidare.

Hur länge har den bubblat?
Går fläkten i frysen?
 
Japp, fläkten snurrar o flyttar luft, har väl bubblat i någon vecka. Ska jag vara helt ärlig så vet jag faktiskt inte hur länge den har bubblat konstant, i alla fall minst några dagar. Har inte uppmärksammat något problem förrän tempen sjönk o började larma. Försökte ställa in frysen på -22 innan jag gick ut vid 1200 tiden, är nu (1315) på 0.
Har "laminat"vägg/golvlister runt 2 av sidorna på kylen o dom är fuktskadade - laminaten har kryllat sig o släppt helt. 20150109_150826.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
En ungrare från 2007.....
Skrot skulle jag vilja säga, de var ju inte ens bra som nya.
Troligtvis en rejäl läcka i kyldelen, ej reparabel.
Men den bubblande laminaten tror jag inte skåpet är skylldigt till
 
oki tackar

ska köpa nytt (aldrig gillat den ändå) blir antagligen Bosch KGN36XI42, bara det finns överskåp i rostfritt att köpa också, får ringa imorgon till Bosch o fråga, stängde tydligen 1600 redan.
 
Bosch hade inga överskåp till salu, antingen bygger jag in det själv, står i en hörna just nu, så då måste jag få tag på mer av samma tapet, som jag hoppas det går att få tag på någonstans. Eller så hoppas jag att det finns nåt annat rostfritt-överskåp av annat märke som passar.

Lutade åt Electrolux + överskåp (trots att jag e väldigt tveksam mot märket) men blev ett Bosch


REA Bosch KGN36XI42
Nu 7.469:-
Ord. 9.933:-
Erbjudandet gäller fram till midnatt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.