Till vårt kommande nybygge behöver vi fasta partier stora som små, skjutdörrar, vikdörrar och små liggande. Har jagat runt efter en leverantör som klarar samtliga fönstertyper men alla offerter innehåller blandningar från olika tillverkare och då gissar jag att karmar m.m. inte ser likadana ut.
Finns det ingen fönstertillverkare som gör alla sorters fönster med likadant utseende/karmbredd m.m så det ser snyggt ut?
Just nu känns det som att Schuco och Hajom är de enda som eventuellt klarar rubbet och då är ju priset därefter.
Vet ni någon mer?

/J
 
  • Gilla
Sillis
  • Laddar…
Skulle tro att Velfac är något för dig. De har ju framförallt maximal glasyta så att fasta och öppningsbara partier linjerar väldigt bra. Deras skjutpartier är även helt släta och ligger inte omlott, utan när man öppnar dörren så glider den först ut och sen skjuts den längs med. Ser mycket mycket snyggare ut... De är inte så billiga, men inte tokdyra heller.
 
Jag har satt in SP-fönster. De tillverkade de mått som ej var standard.
 
Reynaers har allt tror jag. Din svårighet blir att hitta någon som gör både vikdörrar och skjutdörrar i en design som matchar.

Själv gav jag upp och köpte vikdörrar från Shueco (men hade valt Reynaers om ekonomin var bättre och leverantören trevligare). Gör inte mig så mycket att det skiljer lite i design mot fönstren.
 
Tack för tipsen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.