Akahigi
Har lite svårt att följa forumet just nu, jag är nämligen glad & van tapatalkanvändare.

Där ligger alla forum på ett ställe och jag kan hoppa mellan dem på ett enkelt sätt. Appen talar också om vilka nya inlägg som finns i vilka forum, och sitter jag och läser i ett forum och får svar i ett annat så kan jag hoppa över dit. Detta gäller mellan olika forum som handlar om olika saker, såväl som när man är inne i ett forum och får ett svar i en annan del. Man slipper använda enailbevakning (hatar emailbevakning). Man kan låta appen pusha bevakningen vissa tider, och ha den avstängd vissa. Man använder den funktionalitet som finns i telefonen på ett annat sätt.

Appen läser också in rubriker etc och så kan man kolla på dem i lugn och ro, och om man läser i telefonen så är det utmärkt även om man åker tåg med fläckvis dålig täckning. Det är enkelt och smidigt att lägga upp bilder från telefonen.

Även i Ipaden så funkar Tapatalk bäst. Det är ordning och reda, och inget zoomande.

En av de bästa funktionerna är att påbörjade inlägg som sedan inte blir av eller man har dålig mottagning eller liknande, finns kvar som draft.

Jag tycker principiellt att det vore bättre att låta användarna själva välja om man vill läsa via app eller via webbläsare. Man borde kanske till och med stödja flera olika apelsinsallad, vilket andra forum jag är på gör. Men den nuvarande ordningen med egna appar och egna mobilsidelösningar känns jobbig.

Jag kan inte svara för andra användare, men för den som skriver inlägg och inte har så mycket tid att sitta vid datorn är applösningen kung. Vad tycker ni andra?
 
  • Gilla
Helioz och 1 till
  • Laddar…
Jorå, det var bara fördelar med tapatalk. (y)
 
ullberg
Detta inlägg är det andra jag gör på en månad, tidigare var det flera per dag vill jag minnas. För mig är det otänkbart att fortsätta följa BH utan att använda den onämnbara appen (trådar med allt för många referenser har en tendens att försvinna / låsas).

Visst, det är ägarnas beslut att inte stöda den onämnbara (Själv har jag vad jag upplever vara en ganska pragmatisk syn på säkerhet, jag kan se uppenbara problem om min (internet)bank har brister, men kan verkligen inte se det som något värre än lite olyckligt om säkerheten på ett forum likt detta fallerar) , på samma sätt som det det är mitt beslut att sluta bidra till forumet.

Det var kul så länge det varade...

/U
 
  • Gilla
vilpi och 4 till
  • Laddar…
Tyvärr gäller det även mig, har helt slutar använda forumet. Gick nu bara in för att se om någon ny app var på gång...
 
  • Gilla
vilpi
  • Laddar…
Tyvärr till fel OS, för min del, hoppas dock på att en iOS app dyker upp om denna nya Android-app visar sig bra och omtyckt....
 
O
låter väl egentligen som ett riktigt I-landsproblem huruvida man kan använda Tapatalk eller inte...
Jag klarar mig alldeles utmärkt... men jag sitter mest vid datorn och även de gånger jag inte gör det så känner jag personligen ingen saknad...
Men är det så illa att det inte längre går att besöka ett forum bara för den anledningen?
Då kanske man snarare ska ställa sig frågan vad man gör med sin tid då besöken hänger på en app...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.