Hej,
Har fönster där det bildats torr sprickor i hörnen. Se bild, hur bör man göra? Fönster olja, nått spackel sen slipa och måla!



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Glöm sista bilden, kan inte redigera i appen just nu an nån anledning
 
Jag håller stenhårt på linoljefärg.
 
S
tvätta. slippa spackla slipa sen på med fönsterfärg.
glöm bort linoljefärg. även om jag har målat mycket med linolja så rekommenderar jag inte
 
Verkar ju vara på insidan, då går det bra att använda vanlig inomhusfärg för snickerier.
Kolla så att du får rätt nyans, obruten standardvit skiljer sig normalt från fabriksmålat vitt som är lite mörkare, dvs då får du be om att få färgen bruten.
 
S
AndersS skrev:
Verkar ju vara på insidan, då går det bra att använda vanlig inomhusfärg för snickerier.
Kolla så att du får rätt nyans, obruten standardvit skiljer sig normalt från fabriksmålat vitt som är lite mörkare, dvs då får du be om att få färgen bruten.
fönsterfärg eller snickerifärg
dock ska man inte glömma grundfärg
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Precis insidan. Ganska tjocktlager färg så nån typ av spackel behövs. Ganska torrt trä, men olja kanske inte behövs på insidan utan grundfärg räcker?
 
S
Mattias_Jo1 skrev:
Precis insidan. Ganska tjocktlager färg så nån typ av spackel behövs. Ganska torrt trä, men olja kanske inte behövs på insidan utan grundfärg räcker?
finns risk att det spricker upp igen. skulle hellre måla om hela fönstret
 
Slipa trärent vid skadan och spackla med 2- komp spackel, det är den ända spackel som håller
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.