krilleman_215 skrev:
Du ska absolut inte slänga blandaren. Du ska använda samma sorts slang som satt från fabriken! Kontrollera alltid med blandartillverkaren! Vad är problemet?
Inget problem alls.

Men om du tittar dig omkring så finns det idag tusentals blandare på alla dina "lador" och jag betvivlar att du har en försäljning av originalslangar till alla dessa och att hitta fram till tillverkaren av alla dessa för att få en originalslang tror jag är lönlöst. Det skulle ju vara intressant att gå in till IKEA och försöka köpa en originalslang till deras blandare...........tror knappast att dom har det för det mesta kommer från Kina i bulk och reservdelar har man inte.

Det är vad jag menar med att det egentligen då inte finns något alternativ annat än att byta blandare eftersom du hävdar att man inte kan ha något annat än originalslangen.

Till FMM och Mora hittar jag alltid reservdelar så där är det inga problem.

Men låt oss nu inte bli ovänner om en slang för i grunden har du rätt i att förlänga matningsrören och klamma dom på ett riktigt sätt i väggen är ju det bästa och mest riktiga :)
 
Redigerat:
Krilleman
oceanis skrev:
Inget problem alls.

Men om du tittar dig omkring så finns det idag tusentals blandare på alla dina "lador" och jag betvivlar att du har en försäljning av originalslangar till alla dessa och att hitta fram till tillverkaren av alla dessa för att få en originalslang tror jag är lönlöst. Det skulle ju vara intressant att gå in till IKEA och försöka köpa en originalslang till deras blandare...........tror knappast att dom har det för det mesta kommer från Kina i bulk och reservdelar har man inte.

Det är vad jag menar med att det egentligen då inte finns något alternativ annat än att byta blandare eftersom du hävdar att man inte kan ha något annat än originalslangen.

Till FMM och Mora hittar jag alltid reservdelar så där är det inga problem.
Men dom blandarna du pratar om är ju billigare att köpa en helt ny blandare. Varför vill man byta en slang på en sådan?

Ett icke-problem vi diskuterar?
 
Läs mitt tillägg sist i inlägg 16 ;)

Och så hade TS en IKEA blandare med 10 cm för kort slang......:D :D
 
Redigerat:
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Krilleman
oceanis skrev:
Läs mitt tillägg sist i inlägg 16 ;)

Och så hade TS en IKEA blandare med 10 cm för kort slang......:D :D
Ja, men inte en slang som var trasig och behövde bytas...
 
Krilleman Krilleman skrev:
Skarva upp dina kopparrör för att få en korrekt installation.

Använd samma märke på kopplingarna som du redan har sitter går det ju hur enkelt som helst!
Jag har just börjat leta anslutningsslangar i rätt längd till nya diskbänken på nya platsen. Det är inte slang utan rör till blandaren. Då mäste det väl vara ok att skarva med slang fram till kopparrören?
 
Krilleman
Nej, kör på kopparrör om så är möjligt!

Anslutningsslang är alltid bra att undvika om så går.
 
Det är så himla krångligt att installera mot den gamla knepiga rördragningen. Jag försökte böja prisolrör i rätt skruvad böj men lyckades inte så det får nog bli slang ivf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.