Staffans2000
Japp.
Överskriften säger väl allt.
Ett underhållande brädspel som passar för två man.

Tips mottages med tacksamhet.

Staffan
 
Finns inget bättre men Finans är ju också kul om ni vill ha något snarlikt.
 
Staffans2000
Nja.
Det behöver inte vara snarlikt. Ett lite mer olinjärt spel där utgången inte är lika given redan vid ett tidigt skede.
 
Jägersro.
 
Trivial Persuit
 
Mikael_L
Den försvunna diamanten
Othello
Carcassonne (riktigt bra)
Sänka skepp
Rävspelet
Dam
Fyra i rad
 
T
hantverkare1 skrev:
Trivial Persuit
Inte så kul på två personer precis!
 
Om ni inte måste ha snabba spelomgångar rekommenderar jag en titt på Go. Det är ett strategispel, och till skillnad från schack så finns ett fungerande handikappsystem (extra pjäser) så att man kan spela även om man inte är på exakt samma nivå. Jag har spelat Go med schack-klocka, och en timme per person verkade vettigt.
Man kan spela blixt-schack, men blixt-Go fungerar inte.
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Geni går oftast snabbare än Tp, iaf för oss.
Alfapet fungerar också.
 
tommib
Bra brädspel på två är svårt. I mitt tycke kräver de flesta bra spel minst tre deltagare... Håller dock med om AskeHolst förslag, kolla Board Game Geek.
Om någon av er kan finska kan jag rekommendera kortspelet Marjapussi ("Bärpåse"), det är det enda riktigt roliga spel jag spelat på två pers. Lite krångligt att förklara reglerna här dock.
 
Vet inte om Couronne räknas in i din kategori? Bordshockey? Här hemma kör vi ofta ett kortspel, Skip-Bo. Dessa tre funkar bra på 2 personer.
 
Kinaschack!

Magic the gathering ;)
 
Vet inte om det är den typen av spel du efterfrågar men jag och min fru brukar köra en bäst av tre när vi har tråkigt. Kalaha, Domino och Fia med knuff. Mer taktik och strategi än vid första anblicken faktiskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.