Jag är på jakt efter en snygg kökslampa över matbordet.
Ekgolv
Rostfritt
Mörka stenskivor
Ekkök kasett
Grå väggar
grått kakel

Kan tänka mig något i rostfritt lite spaceig alternativt någon lågt hängande med tröä och glaskupor (nackdelen med glas är att det dammar igen så fort i kök). Har kollat i diverse butiker men inte hittat just DENDÄR.

Har ni några tips?
 
kanske, vet inte riktigt exakt vad du vill ha men titta på Belid's hemsida. Dom har ett antal kökslampor med i olika kombinationer med ek och stål/alum.
 
Precis vad jag var ute efter, nu gäller det bara att hitta en bra ÅF i stockholm

Tack!
 
Belid säljs av nästan "alla" lampaffärer. Det är ett sånt där vanligt märke. Vi köpte våra bänk-kökslampor på Lampaffärn på Sveavägen.
http://www.fasting65.se/byggdagbok/dagboken/05_maj/05-25/800px/IMG_3312.jpg

Annars gillar jag Louis Poulsens (www.louispoulsen.se) lampor. De som Poul Henningsen ritat är trevliga.

Exvvis:

PH 3/4:
http://www.louispoulsen.se/products/product.asp?productid=000000000000090290&Lang=sv&cat=33

Toldbod:
http://www.louispoulsen.se/products/product.asp?productid=000000000000090731&Lang=sv&cat=33

 
Fasting65 skrev:
PH 3/4:
[länk]
Klockren! Den och några fönsterlampor blir perfekt.
 
Fasting65 får man fråga vad ditt Tibrokök kostade? Vi har nu en offert på 198 från dom med målad mdf, tycker det låter otroligt dyrt i min öron. Vi ska ha lite sten och oljad ek som bänkar. Vi har ju förövrigt samma lucka som er.
Mvh Solana

Fasting65 skrev:
Belid säljs av nästan "alla" lampaffärer. Det är ett sånt där vanligt märke. Vi köpte våra bänk-kökslampor på Lampaffärn på Sveavägen.
[länk]

Annars gillar jag Louis Poulsens (www.louispoulsen.se) lampor. De som Poul Henningsen ritat är trevliga.

Exvvis:

PH 3/4:
[länk]

Toldbod:
[länk]
 
Solana:

Nu förstår jag inte - ni har en offert med målade mdfluckor? Våra luckor är inte målade, utan i mattlackade ekluckor... ???

Priset: ehm, släktpris, så det är väl inte direkt jämförbart... Sen beror det ju på så mycket vad man väljer, vilken inredning i skåpen, vitrinskåp (som inte är direkt billiga...)

Jag vet inte vad din offert innefattar, men vi fick en lätt saltad offert från Tibrokök i Stockholm, Sturegatan. Där landade den på drygt 180 papp har jag för mej (exklulsive vitvaror men inklusive trä- och stenskivor samt diskbänk). Vi handlade aldrig från Tibrokök i Stockholm....
 
Hej Fasting65
Tack för svar. Jag vet ni har ek men tänkte ändå få ett hum om priset för man tycker ju då spontant att vårt kök bör vara billigare i målad mdf än ek...
Vi har ju bara två ca.40 breda luckor med vitrin annars täckta.Upplevs inte särskilt konstigt elelr speciellt köket två väggar a ca 4 m med disk,kyl och frys som inte är täckta med lucka. sedan en skänk med dessa två 40 luckor i vitrin på skåp ca.150 bredd. Offerten känns saltad men vi får väl se om man kan göra nått på den...
68 vill man ha för vitvarupaketet (Miele) inkl spiskåpa.
Det man ser på er bild är det hela köket?
 
Allerman Bolt är inte fel helller. kul design och riktigt fräck.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.