Precis köpt en Verkar edge med UI7. Trodde att jag skulle kunna göra ett snyggt gränssnitt för min platta eller telefon med tydliga knappar och kanske bilder på husets planritning. Är inte helt tillfreds och undrar om någon har erfarenhet av något annat program som skapar snyggare gränssnitt (och som är enkelt...). Jag har stött på t.ex Openremote och Openhab, men de båda verkar vara rätt stökiga för att få in alla sensorer. Har ip-kameror, z-wave och 433-sensorer samt styr Sonos.
 
Fungerar inte homewave med ui7?
 
Beror på om din platta är en IOS eller Android.

Kollat in forumet? Finns en hel drös att välja mellan.
 
vespaman skrev:
Beror på om din platta är en IOS eller Android.

Kollat in forumet? Finns en hel drös att välja mellan.
Inte hittat några bra ledtrådar. Väljer platta efter bästa mjukvara. I bästa fall skall inte det spela någon roll.
 
ojje skrev:
Inte hittat några bra ledtrådar. Väljer platta efter bästa mjukvara. I bästa fall skall inte det spela någon roll.
Spelar stor roll! Bifogar de subforum som handlar om olika gränssnitt. Ej Veras egna medräknat.

Sedan finns ju såklart helt externa, men dom brukar inte vara så väl integrerade. Men tex kan det ju vara intressant att titta på Irule om du avser att mest sitta i hembion o styra osv. :)

Kör själv Imperihome på plattor, och Authomation på lurarna. (android för hela slanten). (ui5)

Vill du trassla lite mer, så finns det även webtrynen, såsom myvera http://sbdomotique.files.wordpress.com/2012/09/myvera3d.jpg
 
  • snap10.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Kör Imperihome på en Andriod och en Vera Edge och får väl lov att säga att jag är mycket nöjd.
Har även knackat ihop ett GUI i iRule som jag kör mot Vera Edge och iTach och det lirar väldigt bra.
 
Har laddar ner Imperihome, men ser på Veras forum att flest trådar finns för AutHomation. Får väl testa lite olika så jag är mig för- och nackdelarna. Behöver man flera appar för att klara allt?
 
Beror väl på vad "allt" innefattar, :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.