Hej !
Kommer inom kort få fiber i stugan. Stugan är "off grid" och drivs helt på 12V dc.
Nu vill jag ligga lite före och fixa ev. spänningsregulatorer.
Så om någon har länkar till manualer skulle jag bli glad 😀
 
Till mitt telia fiber så sitter det en 12V 1A nätadapter som driver router och omvandlare

Vill dock minnas att deras fibersvets behövde 220V när de installerar grejerna.
 
Det låter lovande.
Har du möjlighet att titta vad det är för fabrikat och beteckning på grejorna ?
Jag antar att det inte är telia själva som bygger grejorna, jag vill bla se hur stor
variation i spänning dom tål. När jag laddar batterierna vintertid kör jag upp till 15,5V !
 
I Telias vilkor för öppen fiber så står det bl.a. så här,

"4.6 Fastighetsägaren ansvarar för att det i anslutning till Kundplacerad Utrustning finns eluttag samt för den strömförbrukning som är nödvändig för driften av Kundplacerad Utrustning."

Jag kan tänka mig att dom inte uppskattar att du strömsätter deras fiberkonverter på annat sätt än genom den medföljande strömadaptern.
 
Vi fick en Inteno XG6746. Power supply är bara specat som "12V 1A". Om någon orkar skruva isär sin burk och ta lite bilder kanske vi kan räkna ut hur hög spänning den tål.
 
Har googlat lite och det verkar ju vara flera burkar som ingår i telias leverans.
Jag har beställt internet/tv/telefoni.
Har "burkarna" separat matning ?
 
Vår tv-box (Motorola VIP 1963) vill ha 5,7V 2A, ipteleboxen (Tilgin) vill ha 12V (1,2A), fiberkonvertern (DirekTronik Fiber2home) 12V (1A), bredbandsdelaren (Inteno XG6746) 12V (1A).
Alla burkar har sin egna väggråtta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.