HOBBY ARCHITECT
(Jag ritar ett lyxigt drömhus i SketchUp som inte är tänkt att byggas, utan det är bara en kul fantasi om det perfekta huset. Så här är pengar och tillgänglighet inget hinder. Något man kan specialtillverka går bra. En bit från vardagsrummet ska det vara en anslagstavla. Jag vill att den ska vara så snygg som möjligt.)


Finns det anslagstavlor där man både kan skriva med tusch och sätta upp magneter? Antar att det blir en whiteboard, men dom är ju inte så snygga.

Svart magnetfärg som man målar på väggen känns för mörkt i detta rum. Finns det ljusare färger? Men kan man skriva med krita då? Inte vit antar jag.

Glas är snyggt, men blir lätt fult med plupparna som håller den uppe, men dom kanske kan göra mindre? Frågan är om man kan ha en en del av en vägg som är helt i glas eftersom jag tycker om när nåt är över hela väggen, alltså motsatsen till en tavla med ev. ram och så.

Pintavla eller sån där med tyg och snören vill jag inte ha.


Antar att man inte kan få allt, men funderar lite på den perfekta anslagstavlan... :)
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT
En bit plåt i valfri färg.

Jag ser framför mig en 2x2m plåt som är lackad i 1280px-Yellow_Lamborghini_Gallardo_edit2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen kan man använda små neodymmagneter och svart whitebordpenna.

Naturligtvis skall färgen matchas emot bilen i garaget.
Ferrari -> röd :)
 
I ett hus utan budget tror jag inte man har en analog anslagstavla utan en med pekskärm....
 
HOBBY ARCHITECT
mexitegel skrev:
I ett hus utan budget tror jag inte man har en analog anslagstavla utan en med pekskärm....
Det är ju en tanke, men jag tänkte mig mer nåt smidigt, inte för allvarligt.

fgo skrev:
En bit plåt i valfri färg.
Tänkte inte på att man kan skriva på dom.
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT
KnockOnWood skrev:
En sådan här skall du ha, opalvit och magnetisk:
[bild]
[länk]

Tolvhundra spänn. Bara att slanta upp och bli lycklig :)
Snyggt.
 
HOBBY ARCHITECT
JuggeH skrev:
Ett annat alternativ är danska Chat Board. Finns i massor av storlekar och brutala färger:

[länk]
Tack. Också fin.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.