Detta med länkar till specifika inlägg funkar inte så bra när det går till ett inlägg i en tråd med flera sidor, har jag märkt.

Länken nedan t.ex. går till en specifik post, men man hamnar inte på posten, utan på "sin startsida", i mitt fall sidan med de senaste inläggen. Om där trycker "Visa alla" så funkar inte det heller, det händer ingenting. Inte förrän man suddar ut texten i adressen som anger den specifika posten, kan man trycka "Visa alla" och få upp alla inlägg på en sida.

https://www.byggahus.se/forum/threa...vvaerme-i-spanskiva.29171/page-2#post-1371605
 
För mig funkar din länk som den ska, jag hamnar direkt på inlägg nummer 28 i tråden.

Vilka webbläsare har du provat med?
 
Funkar finfint här också, ser bilden på din fina fräsning. :)
 
Alla tre ;) IE, Firefox och Chrome, verkar dock funka om jag inte är inloggad. Har antagligen något med hur man har inställningarna. Jag ser alltid det senast gjorda inlägget längs upp på sidan med sidnr. 1, vilket ju inte är "default".
 
Det beror troligen på hur ni ställt in antalet trådar som ska visas per sida. Det gjordes en fix för detta för ett bra tag sedan men har själv märkt att det saknas något, eller om det beror på att länken är gammal.
 
Ah, ja jag hatar att läsa trådar baklänges så jag har såklart inläggen i kronologisk ordning. Forumet flyttar mig ju snällt till det äldsta olästa inlägget om jag klickar på ikonen till vänster.

Förstår inte hur folk orkar hoppandet fram och tillbaka som blir om man har omvänd ordning.
 
Jag menade inte ordningen, utan antalet per sida.
 
Min kommentar riktade sig till det thomasx skrev, blev kanske lite otydligt när jag inte citerade.
 
Jag har aldrig märkt att jag behöver hoppa fram och tillbaka. För mig är det just kronologisk ordning när äldsta inläggen ligger längst bak, och nya fyller på på toppen :)
 
Det är som Bo.Siltberg säger. Tyvärr funkar inte direktlänkar till inlägg om man visar fler inlägg än 15 som är standardinställningen. Kanske omvänd visning också påverkar, ska testa så fort jag får tillfälle.
 
thomasx skrev:
Jag har aldrig märkt att jag behöver hoppa fram och tillbaka. För mig är det just kronologisk ordning när äldsta inläggen ligger längst bak, och nya fyller på på toppen :)
Säg att du då har fyra nya inlägg i tråden. Då börjar du läsa inlägg nummer fyra, när du kommit till slutet av det (längst ner) så måste du scrolla tillbaka till början av inlägg tre, sen läser du det ner till dess slut (som ligger vid början av inlägg 4, där du nyss var).

Det blir som att läsa dessa nummer i nummerordning:

4001
4002
4003
4004
4005
3001
3002
3003
2001
2002
2003
2004
2005
1001
1002
1003
 
Nerre skrev:
Säg att du då har fyra nya inlägg i tråden. Då börjar du läsa inlägg nummer fyra, när du kommit till slutet av det (längst ner) så måste du scrolla tillbaka till början av inlägg tre, sen läser du det ner till dess slut (som ligger vid början av inlägg 4, där du nyss var).

Det blir som att läsa dessa nummer i nummerordning:

4001
4002
4003
4004
4005
3001
3002
3003
2001
2002
2003
2004
2005
1001
1002
1003
Det är sällan någon skriver inlägg som tar mer än en hel skärmsida, så det är bara att läsa under tiden man scrollar sig uppåt.
Å lika ofta läser man ju inläggen det senaste först och kastar om ordningen i huvudet efteråt, då blir det ännu enklare :)
 
Per Eskilsson skrev:
Det är som Bo.Siltberg säger. Tyvärr funkar inte direktlänkar till inlägg om man visar fler inlägg än 15 som är standardinställningen. Kanske omvänd visning också påverkar, ska testa så fort jag får tillfälle.
Ja, det verkar som jag ser 15 inlägg åt gången, men då ska jag ställa upp det så jag ser fler, om jag hittar inställningen :)
 
Ja, jag hade standardinställningen för antal inlägg som visas, men har nu justerat upp till 30. Man borde kunna välja 200 eller så också... ;)
 
thomasx skrev:
Länken nedan t.ex. går till en specifik post, men man hamnar inte på posten, utan på "sin startsida", i mitt fall sidan med de senaste inläggen.

golv/29171-nagon-som-frast-ut-spar-golvvarme-i-spanskiva.html?perpage=9999#post1371605[/url]
Antar att det är inlägg nr #28 du avser. Där hamnar jag om jag klickar på länken. Det kan bero på att jag ställt in att jag vill se 30 inlägg per sida. Forumets defaultinställning är 15 inlägg/sida tror jag.

Om du har denna defaultinställning, prova att editera länken lite, sätt perpage=15 eller 30, begriper inte riktigt hur den funkar, vad siffran egentligen anger.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.