Ni som har ryggåstak, vad har ni för ytskikt? Träpanel eller vitmålat eller något annat?

Träpanel verkar vara vanligt och det är ju snyggt ihop med med spottar med eftersom vi tänkt ha vita släta tak i övriga huset så passar det nog inte in riktigt. Personligen tycker jag också att det känns som om träpanel i tak är på väg att bli omodernt men vad är alternativet?

Hur blir det med vitmålat? Ser det kalt och sterilt ut? Har inte sett det live någonstanns så vi vet inte hur det uppfattas.

/Pär
 
Vi har slätspacklade vitmålade gipsskivor i taket i hela vårt hus och även i de rum med ryggåstak. Det finns säkert de som tycker det ser sterilt ut men smaken är som baken! Visst kan du även ha spottar på det, fast vi har inga! Vill du se bilder på vårt kan du skicka din mailadress i ett direktmeddelande.
 
Vi har också vita ryggåstak med gips. Några spottar över broarna till barnen rum. Däremot bryter vi väggfärgen lite åt ägghållet så att det inte blir så sterilt.

Kan nog ev. hitta någon bild så messa mig mailar jag den.
 
hej
Du kan gå in på olika husleverantörers hemsidor tex www.trivselhus.se klicka dig in på bildarkiv och vidare till interiör. Där finner du många olika "tak". Vi har som Flitigalisa, vitmålat tak och det är ursnyckt! Även Götenehus har många olika interör bilder från deras uppbyggda hus. Lycka till med valet Mvh Lisen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.