Lägger också ut länken till Friend Industry Holding Co., Ltd som företaget heter jag köpte min Motoriserade styrskena med DOOYA motor DT52S från. Frakten ingår. Obs att det tillkommer en avgift från speditören och moms men det kostade mindre än jag rimligen kunde räkna med :D
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Kan man korta en för lång skena eller är bandet som drar gardinen i fast längd?
 
Nyfniken skrev:
Kan man korta en för lång skena eller är bandet som drar gardinen i fast längd?
Det bör ju gå men man får nog demontera en hel del. Inget jag skulle vilja ge mig på faktiskt. Beställ rätt längd från början, de kapar i exakt längd åt dig. Ange totalmåttet inklusive motor och "allt".
 
Dum fråga, men finns det någon skena/motor som också kan rotera lameller? har nämligen lamellgardinger i 2 rum på ca 3m jag skulle vilja byta ut mot motordrivna, men även ha kvar rotationsfunktionen
 
Fungerar det att styra gardinskenan med första versionen av Fibaros Roller Shutter FGR-221? Har en sådan liggande.

Eller bör man ha version 2?
 
Det finns motorer från Bentin som köra och roterar lammelgardiner. Men dessa går inte att eftermontera.
 
Daniel Lindmark skrev:
Det finns motorer från Bentin som köra och roterar lammelgardiner. Men dessa går inte att eftermontera.
Kan du fixa en länk tror du?
 
Hmm... Hoppad det är ok att jag gör det... Blir inte det reklam... Har fått en varning tidigare... Skriver in ett gäng företag... Luxaflex, Ah:s Group Finspång, Ljus och komfort Åhus, Riviera västkusten någonstans, GSW Vällingby, Lagun Nyköping, Hunter Douglas... Sorry ifall jag glömt någon nu... Googla dem. Den inte att styra via 230v med Jalusi grejer, däremot via 24v DC
 
Daniel Lindmark skrev:
Hmm... Hoppad det är ok att jag gör det... Blir inte det reklam... Har fått en varning tidigare... Skriver in ett gäng företag... Luxaflex, Ah:s Group Finspång, Ljus och komfort Åhus, Riviera västkusten någonstans, GSW Vällingby, Lagun Nyköping, Hunter Douglas... Sorry ifall jag glömt någon nu... Googla dem. Den inte att styra via 230v med Jalusi grejer, däremot via 24v DC
De hette tydligen Benthin. Det var därför de var svåra att hitta.

http://www.benthin.info/
 
Hej!

Startade tråden men intee kommit längre.. :(

Men Nu ;):D

Har gått några år och utvecklingen går som sagt snabbt frammåt i detta segment. Vad är dom senaste nyheterna på området kring motorstyrd gardinskena? Ska beställa i veckan :)
 
Vad ska du beställa?
 
Gardinskena, motorstyrd ej för lameller, ca 3 meter. Kompatibel med hc2.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.