Odjuret skrev:
Själv så njuter jag i det tysta ;)
Njuter av? :cool:
 
1417256791147.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


70 tals fönstret e väck..dit med andra fönstret o sen blire faktist blindfönster av det...
 
1417260042766.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
1417260096248.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Yay ett skitfönster mindre...nu skare lappas panel o foder o utfyllnad bakom fönstret sen pärlspontsvägg på insidan så vi får en hel vägg I köket..blir mindre ljus I köket men också mindre insyn...
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
1417970012695.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Timret ser ju finfint ut ..
 
Älskar ordet "setat" ;)
 
  • Gilla
pandalus
  • Laddar…
1419666824208.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måste ju ha ett redigt skafferi I samma pärlspont som väggen!
 
  • Gilla
Papperskatt
  • Laddar…
1419699891732.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Råspontsgolv I skafferiet..Tänker inte måla nåt inne I skåpet även fast det skulle va fint,väggen är ju grundad men jag e inte petig så det räcker med att skåpet målas på utsidan! Och nej köksväggen kommer absolut inte vara kritvit!
 
  • Gilla
Papperskatt
  • Laddar…
Vilken såg i norrköping kommer pärlsponten från? Skulle gärna få tag i nån här i trakten framöver som kan (och vill) såga lite special-panel...
 
Mårhult såg & hyvleri, skärblacka bara o googla så hittar du numret.Dom har enl mig humana priser, mot sthlms hållet skulle dom ha multum för tjock pärlspont, vi ville ju ha samma tjocklek som satt innan dvs 22mm.
 
Fint, kämpa på!
 
1419759617085.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite hyllor då
 
Roligt projekt att följa! Vi bor också i ett hus från 1910 men har minimala resurser och tummen nästan mitt i handen så det går betydligt långsammare än ert arbete. Vi vill bevara och återanvända så långt det är möjligt. Men ändå, kul att följa ert hus.
 
johannaak skrev:
Roligt projekt att följa! Vi bor också i ett hus från 1910 men har minimala resurser och tummen nästan mitt i handen så det går betydligt långsammare än ert arbete. Vi vill bevara och återanvända så långt det är möjligt. Men ändå, kul att följa ert hus.

Äh det mesta kan man läsa sig till på nätet och sen är det bara o testa o göra om tills det blir rätt!
 
1419769914248.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fattiglappsexperiment! Uuh spännande..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.