Jag är på jakt efter flyttkartonger eller motsvarande i plast. Det handlar om att ha till förrådsförvaring. Jag skulle helst ha plastbackar med lock, men jag har inte hittat några utan sluttande sidor, likt IKEA Samla. Detta utförande är inte acceptabelt för mig, då varje kubikcentimeter förvaring är kritisk.

Så, input? Pris är i stort sett oväsentligt.
 
Det jag kan komma på, är hopfällbara plastbackar likt dessa:
333141-1-all.jpg
 
  • Gilla
frma71
  • Laddar…
Tror du får leta hos AJ Produkter, cowab eller Gerdmans eller liknande.
Koniska plastbackar är ju smidigt för butiker då de går att stapla i varandra.
 
Det här är BYGGAhus och om varje kubikcentimeter är viktig så bygg egna lådor i plywood så kan du måttanpassa lådorna till förrådet också.

Protte
 
prototypen skrev:
Det här är BYGGAhus och om varje kubikcentimeter är viktig så bygg egna lådor i plywood så kan du måttanpassa lådorna till förrådet också.

Protte
Ja inget av svaren var tillräckligt bra hittills. Jag får nog bygga själv och uppdatera tråden.
 
Glöm inte: Det är inte slutresultatet som räknas, det är hur många nya verktyg som krävs för att komma dit! :D
 
  • Gilla
IconicMoose och 2 till
  • Laddar…
prototypen skrev:
Det här är BYGGAhus och om varje kubikcentimeter är viktig så bygg egna lådor i plywood så kan du måttanpassa lådorna till förrådet också.

Protte
En plywoodlåda tar väl upp mer utrymme än en plastlåda som är 2mm tjockt material i?

Börja med att slänga de grejer som inte behövs, har aldrig fattat detta med att bygga på hög med grejer som aldrig kommer till nytta.
 
  • Gilla
Baseman 2000
  • Laddar…
prototypen skrev:
Det här är BYGGAhus och om varje kubikcentimeter är viktig så bygg egna lådor i plywood så kan du måttanpassa lådorna till förrådet också.

Protte
Varför inte löpa linan ut?
Jonmo skall naturligtvis BYGGA ut sin bostad så det blir tillräckligt med förvaringsutrymmen :)
Eller köper något nytt, större, för som Jonmo skrev
Pris är i stort sett oväsentligt
 
Bauhaus säljer slaktbackar 60*40 för 129:- st, rätt prisvärda om man inte har kontakter på företagssupplyfirmorna.
http://www.bauhaus.se/plastback-gra-60l-stangd.html
Fördel att dom är stapelbara väldigt högt med gott om vikt i, tex böcker, porslin och annat.
 
Gröna flyttlådan säljer både nya och begagnade lådor. Inte så billiga men betydligt stabilare än de från Clas Olson mm
 
Jag kör uteslutande med backar från hammarplast då de har bäst kvalitét. Funkar mycket bättre än Ikeas backar t.ex. Fast clas ohlsons har ju samma namn och utseende.

Tyvärr är ju dessa koniska också. Tyvärr tror jag det är svårt att hitta icke-koniska plastbackar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.