image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En skiss av hur det ska bli!
1. Avlopp toastol
2. Idag en golvbrunn ska bli 50mm avlopp
3. Varm och kallvatten.

I nedre vänstra hörnet blir handfatet, skåp och handfat blir ikea stommar.
Tvättmaskin vill jag ansluta till avlopp nr 2!
 
Du måste sätta en remsa i golv / vägg vinkeln.
 
nino skrev:
Du måste sätta en remsa i golv / vägg vinkeln.
Duger dom befintliga spånskivorna eller måste jag ha en våtrumsskiva typ minerit vt eller liknande?
 
Om du inte ska kakla väggarna bör det duga med spånskiva
 
Kanon! Då har man lite koll så det blir godkänt så man inte åker på nå skit den dagen man säljer
 
Tänk till innan du tätskiktar.
Är plattan oisolerad ska den inte tätas i sin helhet utan endast i golv/vägg vinkel,runt brunnen och där det kan tänkas vara "regelmässig vattenbegjutning".
Det sista skulle jag tolka som ingenstans men vi valde att tätskikta under tvättmaskinen och en remsa där man kunde tänka sig att vattnet skulle rinna om maskinen går sönder.
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Fredrik Å skrev:
Tänk till innan du tätskiktar.
Är plattan oisolerad ska den inte tätas i sin helhet utan endast i golv/vägg vinkel,runt brunnen och där det kan tänkas vara "regelmässig vattenbegjutning".
Det sista skulle jag tolka som ingenstans men vi valde att tätskikta under tvättmaskinen och en remsa där man kunde tänka sig att vattnet skulle rinna om maskinen går sönder.

Enda gången det kommer bli vatten på golvet är när maskinen går sönder men den har sån där grej som stänger av vattnet då! Sen vill jag inte ha brunn heller.


Sen eftersom det är på entréplan med pannrum under så sker det ingen fuktvandring, men däremot ska jag hjälpa mor med deras dusch i källaren så det hade jag koll på.

Men alltid bra att belysa om någon googlar fram tråden.
 
  • Gilla
Fredrik Å
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.