Go kväll! I den bästa av världar hade luckan varit lite större men den e större än det ser ut på bilden. Inga problem att ta sig upp och ner, men om jag odlar en ordentlig ölkagge kan den bli kärvt... En bra orsak att hålla sig i form 😜😄. Luckan e bra tung som den e och hade den varit större hade större motorer behövs och då hade luckan tagit för lång tid att öppna. Sen var det smidigt att kunna använda smörjgropens befintliga tak/trall.

Finns tyvärr inget sätt att öppna den om automatiken kärvar, men går ganska lätt att montera bort stagen. Så en uppsättning "panik" verktyg är nog bra att ha down there.
 
Finns det inte en svart knapp på dom där ställdonen för att frikoppla dom så det går öppna luckan manuellt?
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Inget jag har koll på men vore ju fantastiskt. Får kolla med min tekniker som gjort installationen. Tack för tipset
 
Glaset tillfälligt installerat, ska limmas fast men väntar med det tills SPA bygget är klart, vill inte riskera att tappa en hammare eller ett SPA-bad på glaset...! Sprayade lampans glas med svart färg för att få känslan av att den brinner, blev rätt coolt faktiskt. Har oxå renoverat en gammal handlampa som blir perfekt när man vill botanisera lite närmare bland vinerna


Ifåååån 583.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ifåååån 447.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ifåååån 446.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Vardagsrum
  • Laddar…
Sätt i så fall i en koltrådslampa i handlampan. Den som sitter i nu, ser allt annat än tidstypisk ut.
 
Yes. Hade ingen annan lampa hemma än denna. En kåltrådslampa låter bra, får skaffa en sån rackare
 
Tips är Bauhaus då, som har ett mindre sortiment om man inte vill handla på nätet.
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Roligt projekt! Vad kallas murblocken med hål passande för flaskor?
 
Tror de heter vinblock. E köpta på Bauhaus för runt 150 kr/st. Dom e inte så platseffektiva men riktigt snygga och trevliga
 
Tack! Har du tänkt putsa dem, eller behålla dem "råa" som de är?
 
Tegel binder dessutom fukt på ett bra sätt för vinlagring. :)
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Kommer inte att putsa el måla dem. Gillar kontrasten tegel/svart vägg. Och så slipper jag massa extra jobb 😜. Har sett några som målat dem vita och det blir riktigt snyggt men i detta fall tror jag dom blir snyggast original
 
Johan Olsson skrev:
Tegel binder dessutom fukt på ett bra sätt för vinlagring. :)
Du ska ha minst 50% fuktighet i en vinkälare, lägre förstör korken. Högre är ingen fara då det enda som kan hända är att etiketten blir fuktskadad
 
AndersMalmgren skrev:
Du ska ha minst 50% fuktighet i en vinkälare, lägre förstör korken. Högre är ingen fara då det enda som kan hända är att etiketten blir fuktskadad
Bag In Boxen kan bli mjuk också.....
 
  • Gilla
Steffo1980 och 7 till
  • Laddar…
😄 Fuktigheten ligger runt 80 på sommaren och 65-70 på vintern. Så det är konstant rätt bra fuktighet i gropen. Får se hur fläkten påverkar fukten. Ska installera en hygrometer efter julen. Go jul!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.