Jodå det har strulat litet i dag. Skulle lägga till en ny dimmer och trimma in parametrar, men det fungerade dåligt. Trodde jag fått en felaktig dimmer till det gick upp för mig att synkroniseringar inte gick igenom. Så småningom dök det nya gränssnittet upp och voila så var allt ok. Alltså inte det nya gränssnittet för det känner jag mig inte bekväm med ännu, men dimmern funkar super.
Passade på att lägga litet "överskott" på tradera. Chans att fynda!
 
Jag är mycket bitter i kväll men i det stora hela har vi en bra produkt som är stabil och bra för det mesta. Det jag skulle önska av zipato är att jag alltid skulle kunna backa till en fungerande setup och att man själv skulle kunna tillåta när dom skall starta om eller göra uppdateringar. Om man kunde gå ifrån http sensorer helt skulle man kunna spärra routen för inkomnade på zipatoboxens ip och då borde den bli stabil internt på wifi. Men som mycket är uppbyggt i dag måste jag ha http sensorer för att få allt och fungera.
 
lilytwig skrev:
Passade på att lägga litet "överskott" på tradera. Chans att fynda!
Vad har du att sälja, och hur mycket skall du ha?
 
Davve75 skrev:
Vad har du att sälja, och hur mycket skall du ha?
Det är inte mycket. NorthQ e-meter och Fibro universalsensor. Sök på tradera.
 
Nu ser det bättre ut om ni försöker lägga till produkter :) min fibaro motion blev rätt nu Det skall tilläggas att jag gjorde det i oldskin
 
Redigerat:
Tomas Andersson skrev:
Nu ser det bättre ut om ni försöker lägga till produkter :) min fibaro motion blev rätt nu Det skall tilläggas att jag gjorde det i oldskin
Jag försökte lägga till en Oregon tempgivare via nya gränsnittet. Det gick inte, men med det gamla gick det bra.
 
matsv skrev:
Jag försökte lägga till en Oregon tempgivare via nya gränsnittet. Det gick inte, men med det gamla gick det bra.
Ja nu verkar det vara många problem. Själv kunde jag bara lägga in Oregon regnsensorn i det nya interfacet för någon vecka sedan.
 
Jag använder Zipaboxen med en del Nexa prylar. Tex har jag en utomhus wallplug för kupevärmaren. Eftersom det är Nexa så kan jag inte läsa av om kupevärmaren faktiskt är på eller inte, efter ett försök att starta den.

Just nu har jag kupevärmaren på regler som kör den olika länge beroende av utomhustemperaturen. Det fungerar bra. Detta är till för tillfällen som inte kan schemaläggas utan när jag kommer på att jag vill åka om en tex halvtimme. Då vill jag kunna starta kupevärmaren från mobilen.

Jag tänkte lösa det genom att ha någon form av switch som jag kan aktivera i mobilappen som sedan plockar upp en regel som sänder 10 stycken On signaler till Nexan i hopp om att någon når fram... Har provat lite med virtual switch/sensor men det verkar inte vara exakt det jag behöver.


Tips på det, eller förslag på andra lösningar?
 
KristianKula skrev:
Jag använder Zipaboxen med en del Nexa prylar. Tex har jag en utomhus wallplug för kupevärmaren. Eftersom det är Nexa så kan jag inte läsa av om kupevärmaren faktiskt är på eller inte, efter ett försök att starta den.

Just nu har jag kupevärmaren på regler som kör den olika länge beroende av utomhustemperaturen. Det fungerar bra. Detta är till för tillfällen som inte kan schemaläggas utan när jag kommer på att jag vill åka om en tex halvtimme. Då vill jag kunna starta kupevärmaren från mobilen.

Jag tänkte lösa det genom att ha någon form av switch som jag kan aktivera i mobilappen som sedan plockar upp en regel som sänder 10 stycken On signaler till Nexan i hopp om att någon når fram... Har provat lite med virtual switch/sensor men det verkar inte vara exakt det jag behöver.


Tips på det, eller förslag på andra lösningar?
Det ska ju fungera att göra med virtual switch. Skapa regel som skickar signalen 10 gånger.
 
  • Gilla
fredl
  • Laddar…
Min erfarenhet säger att just motorvärmare är en funktion man inte vill köra med 433 grejer, utan vill ha z-Waves tillförlitliga protokoll. Dock så måste man väl idag fixa den lösningen på insidan av garaget/huset pga bristen av prylar som håller för 20 minus.
 
Har precis kopplat in min första Zipabox och tänkte lägga till ett skymningsrelä Nexa LBST-604. Naturligtvis finns den inte med i listan över Nexa-enheter! Varför ska det vara lätt? :)

Jag såg att åtminstone någon hade lyckats koppla in den till Zipabox ändå. Jag antar att det finns någon annan enhet som skickar motsvarande kommandon som man kan registrera istället. Någon som vet mer eller har lyckats själv?
 
Påhl Melin skrev:
Har precis kopplat in min första Zipabox och tänkte lägga till ett skymningsrelä Nexa LBST-604. Naturligtvis finns den inte med i listan över Nexa-enheter! Varför ska det vara lätt? :)

Jag såg att åtminstone någon hade lyckats koppla in den till Zipabox ändå. Jag antar att det finns någon annan enhet som skickar motsvarande kommandon som man kan registrera istället. Någon som vet mer eller har lyckats själv?
Kolla på sista inlägget på sidan 8 i tråden för en lösning
 
Det fungerar att lägga till "Chacon LBST-604 Dusk to dawn sensor"
 
ronnyha skrev:
Det fungerar att lägga till "Chacon LBST-604 Dusk to dawn sensor"
Tusen tack! Funkade perfekt med Chacon istället för Nexa.

Intressant att det finns minst tre varumärken med nästan samma produkter och nästan samma beteckningar – förutom namnet: Nexa, Chacon och Coco. Bra att veta i framtiden.

Tack EoJ också för förlaget på sid 8 med fönster/dörr-sensor!
 
Gokväll.

Hämtade ut en Z Duo hos Classe idag, har kopplat in och innan jag lägger till enheter så tänkte jag uppdatera firmware, har i nuläget 0.9.999.1 och den nyaste som boxen känner av är 0.9.999.2 men går inte att uppdatera till den, står efter en stund att den misslyckades. Har gjort en hård reset genom att hålla in Button 2 och tryckt på Reset, släppt Button 2 efter 10 sekunder, och väntat en stund och försökt uppdatera igen, men ingen skillnad..

Går inte heller att lägga till enheter, provade det nu men den står bara och söker.. Provar mot 2 stycken Nexa EYCR-2300 Wall plug men på hemsidan den står bara och söker efter att jag tryckt in inlärningsknappen 6 sekunder så den blinkar feneteskt. Starting device inclusion process... och så står den still bara..

Något knep?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.