vad kostar att reparera tvättmaskin? vi har en Electrolux som är 5-6 år gammal, motor fungerar men trumman är fast! vi tänker slänga den och köpa en annan.

jag ringde försäkringsbolag om vi får något ersättning!! hon sa att det är 1500 kr själv risk, att vi får kolla med reparatör hur mycket skulle kosta att reparera!! blir det så att bli mindre än 1500 så vi får inget :( är det värt o kolla med reparatör även om vi hade fått 500 kr hade vi varit :rolleyes:

hur gör man då, jag sa att vi vill inte reparera utan köpa ett annat, hon sa men att hon behöver ändå reparatörs bedömning. vad kostar att bedöma då?
 
Köp en på mellandagsrean så får du garanti. Oftast inte värt att reparera.
 
Försäkring täcker ju normalt bara en plötslig oförutsägbar händelse. Att en maskin går sönder på grund av ålder eller slitage täcks ju nästan aldrig.

5-6 år borde ju ge åldersavdrag också.
 
så tycker ni att vi spenderar inte tid på det? jag vi köper en ny med garanti bäst.
 
Köp en som kostar ca 9000-11000 och med 5 års garanti
 
Enk Projektet skrev:
Köp en som kostar ca 9000-11000 och med 5 års garanti
Annars finns det riktigt bra tvättmaskiner för 5000:- med 5 års garanti också. Ska man upp i den klassen är det ju bara Miele typ. Och dom ger inte 5 års garanti.
 
huggan skrev:
Annars finns det riktigt bra tvättmaskiner för 5000:- med 5 års garanti också. Ska man upp i den klassen är det ju bara Miele typ. Och dom ger inte 5 års garanti.
Vad får du för bra maskin för 5000:-?
 
huggan skrev:
Denna [länk].

Äger lite lägenheter och köpt många tvättmaskiner för runt 5000:-. Inga problem där inte.
Om du äger LITE lägenheter och köpt MÅNGA tvättmaskiner för 5000:- så kan dom väl inte vara så bra?

😄😄😜😜
 
  • Gilla
Yrrol och 1 till
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Om du äger LITE lägenheter och köpt MÅNGA tvättmaskiner för 5000:- så kan dom väl inte vara så bra?

😄😄😜😜
Kul. Men för en privatpersoner är 5 tvättmaskiner många men för ett företag är 10 lägenheter lite.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
huggan skrev:
Denna [länk].

Äger lite lägenheter och köpt många tvättmaskiner för runt 5000:-. Inga problem där inte.
Rek ca pris på denna är 9390 :- ;)
 
Samsung har maskiner med 10 års garanti. Vet inte hur bra dom är, vår är bara 2 år ännu.
 
Nerre skrev:
Det må vara rekommenderat cirka-pris, men det är få ställen som tar det priset.

[länk]
köpte hennes syster 6500 med 5 år garanti (y) hoppas att den håller bättre Electrolux www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2808027
 
Enk Projektet skrev:
Rek ca pris på denna är 9390 :- ;)
Jovisst om man gå på rek och vad som tas i butik så blir det stora skillnader men jag tänker vad man kan köpa produkten för inte vad tillverkaren anger som rek pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.