hsd
Okey, låter bra
 
breakman skrev:
Nja, det är stjärnan överst på sidan som vi vill ha mer lättillgänglig. För att slå igång bevakning på en tråd. Tycker också att dela-knappen kan flytta in under Mer.
Nu har vi publicerat en ny app. Den nya appen innehåller en "Bevaka"-knapp till höger om stängknappen.

"Dela" och "uppdatera" har flyttat in under Mer så att det fungerar likadant på startmenyn som i stängmenyn.

Ytterligare en nyhet i den nya appen är att man kan byta tema från ljus till mörk eller jul. Oavsett vilket tema du väljer så kommer jultemat att ta över under julafton, juldagen och annandagen.

Den nya appen bör vara tillgänglig i playbutiken inom en timma. Betygsätt gärna appen i playbutiken så blir vi glada.

God jul!
 
Per Eskilsson skrev:
Dyker felet upp i webbläsarna Chrome, Internet eller bara i appen?
Jag kunde inte få fram det när jag testade med Chrome häromdagen. Det är den enda Browser jag testat med. Så vad jag sett är det bara i appen. (för jag antar att det är problemet med första olästa du syftar på)
 
Ja, det stämmer. Jag syftar på "Första olästa".

Tror att det funkar så här:
Om du har Android 4.4 så används Chrome i appen men om du har en äldre variant (t ex 4.1.2 eller 4.3) så används Andriods inbyggda Internet webbläsare.

Om detta stämmer kan vi avgränsa buggen till versioner före Kitkat (före 4.4).
 
B
Per Eskilsson skrev:
Ytterligare en nyhet i den nya appen är att man kan byta tema från ljus till mörk eller jul. Oavsett vilket tema du väljer så kommer jultemat att ta över under julafton, juldagen och annandagen.
Temastödet fungerar sådär i jul, verkar vara låst till det ljusa och inte det röda... Sedan gör inte färgningen av listan uppe och nere mycket då hela sidan är vit.
 
Ja, jultemat verkar ha fått det ljusa temats egenskaper nu under annandagen.
 
Hur funkar den nya BH-appen numera? Jo, alla mina synpunkter från förr är bortblåsta.

- Den är snabbt, tillräckligt snabb, men gör den gärna ännu snabbare.
- Den hoppar till det första olästa inlägget i trådar, oftast...inte alltid...vet inte om det fortfarande kräver en inställning i profilen.
- Den backar till listan över trådar där man stod, utan att hoppa till början av listan.
- Det finns en avslutaknapp som lämnar en tråd utan att man behöver backa igenom flera sidor.
- Den är rent allmänt bättre funktionellt nu.

Vad som beror på utveckling av appen och att jag kör en Samsung Galaxy Note 4 numera är kanske svårt att säga. Senaste jag provade den äldre telefonen var i alla fall problem med att hoppa till första olästa kvar.

Några saker som önskelistan:

- Spara den senaste sökhistoriken, ibland vill man gå tillbaka och återanvända delar av tidigare sökord.
- Stöd för att dela länkar till Pocket.
- Stöd för att länka till andra inlägg, alltså ifrån en pågående inlägg som man skriver vill jag kunna söka efter en annan tråd och lägga in länken i mitt inlägg.
- Bokmärken till trådar kanske kan vara en ide, men det kostar antagligen att införa.
 
D09
Hur går det med app till iOS :)
 
D09
Hur går det med app till iOS :)
 
  • Gilla
Kilensnickare
  • Laddar…
Efter att ha gett den nya mobilappen lite tid så har jag lite nu önskningar.

- När jag öppnar appen så startar den ofta i senaste lästa tråden, även om jag hade gått ut från den tråden innan jag stängde.
- Ibland när jag startar appen "mellansidan" man får upp när man klickar på en extern länk, vilket gör att länken då öppnas i webläsaren.
- Jag saknar en "stänga-knapp" för själva appen, det går inte att "backa" sig ut utan det är minimera/tvångsstänga som gäller.
- Har jag tidigare varit inne i ett underforum, säg Möbelsnickeri, så händer det att appen öppnar just det, vilket är bra! Däremot så när jag vill gå till nästa sida som listar inlägg så öppnas det precis som när man öppnar en tråd, dvs i ett nytt "fönster".
- Funktionen för "Deltagit" tog ganska länge att hitta, kanske den skulle kunna ligga bland de övriga fyra i toppen?

I övrigt vill jag bara säga att det är riktigt bra jobbat hittills med appen på så här kort tid!
 
Jo det artar sig.
Har också en liten grej till
- När man backar efter att ha besökt en extern länk som kommer man inte tillbaka till de ställe där länken fanns, utan det verkar som om tråden öppnas på nytt för jag hamnar sist i tråden.
 
pyro skrev:
Telefonens bakåtknapp gjorde inte heller någonting. Min uppfattning är att om det inte finns mer historik att backa i och användaren ändå klickar bakåt ska appen stängas. Det är så här androidappar brukar fungera. Även de flesta webbläsare för Android brukar fungera så, eventuellt med en bekräftelsefråga om man verkligen ville avsluta.
AnneFi skrev:
Pyro - det händer mig också. Kan inte ens backa ut ur appen igen utan var tvungen till att stänga ner den via mittknappen på telefonen, döda appen och börja om igen.
Lostmoose skrev:
Ang. Att stänga av appen så skulle jag vilja att, som på de flesta Androidappar jag använder, det finns ett sätt att stänga av appen, inte bara minimera den med home-knappen (heter den så?).
Det vanligaste är väl att man trycker på bakåt-knappen tills man når "toppen", och ett tryck till stänger ner appen.

Jag vill alltså inte hamna där jag slutade läsa när jag stängde appen senast.
På Firefox så har jag installerat ett tillägg som ger mig ett avsluta-alternativ i menyn.
Den stänger av appen "på riktigt", rensar historik, och jag får börja nästa session med "rent papper".

Det enda jag skulle vilja välja att behålla från gång till gång är inloggningsuppgifterna så att jag slipper logga in varje gång, men är man fler som samsas om en läsplatta så vore det bra om man kunde välja att rensa det också.
pjodden skrev:
- Jag saknar en "stänga-knapp" för själva appen, det går inte att "backa" sig ut utan det är minimera/tvångsstänga som gäller.
Nu har vi laddat upp en ny app. Den nya appen stänger av sig själv när man backar ur appen. Vi har också lagt till en "Stäng app"-knapp under Inställningar om man inte vill backa hela vägen tillbaka.

Bo.Siltberg skrev:
Jo det artar sig.
Har också en liten grej till
- När man backar efter att ha besökt en extern länk som kommer man inte tillbaka till de ställe där länken fanns, utan det verkar som om tråden öppnas på nytt för jag hamnar sist i tråden.
Ytterligare en förbättring är att man nu kommer tillbaka till där man var när man backar tillbaka från en extern länk. Bäst blir denna upplevelse om man bockat i "Visa inte varning" under Inställningar på vanliga sajten.
 
  • Gilla
pjodden och 1 till
  • Laddar…
pjodden skrev:
- Ibland när jag startar appen "mellansidan" man får upp när man klickar på en extern länk, vilket gör att länken då öppnas i webläsaren.
...
- Har jag tidigare varit inne i ett underforum, säg Möbelsnickeri, så händer det att appen öppnar just det, vilket är bra! Däremot så när jag vill gå till nästa sida som listar inlägg så öppnas det precis som när man öppnar en tråd, dvs i ett nytt "fönster".
- Funktionen för "Deltagit" tog ganska länge att hitta, kanske den skulle kunna ligga bland de övriga fyra i toppen?
"Mellansidan" blir du lättast av med genom att bocka i "Visa inte varning" under Inställningar på vanliga sidan.

Att "nästa sida" öppnas upp i ett nytt fönster är olyckligt men går att bli av med genom att bocka ur "Visa stängknapp" i appens inställningar. Ytterligare en fördel med att inte visa stängknappen är att de blå olästaplupparna då försvinner när man backar tillbaka ur en tråd.

"Deltagit" kommer förhoppningsvis tillbaka inom kort.
 
Per Eskilsson skrev:
"Mellansidan" blir du lättast av med genom att bocka i "Visa inte varning" under Inställningar på vanliga sidan.

Att "nästa sida" öppnas upp i ett nytt fönster är olyckligt men går att bli av med genom att bocka ur "Visa stängknapp" i appens inställningar. Ytterligare en fördel med att inte visa stängknappen är att de blå olästaplupparna då försvinner när man backar tillbaka ur en tråd.
Jag får upp den där mellansidan trots denna inställning!? Har det något att göra med hur man ställt in hur externa länkar ska visas i appen? Jag har den ibockad, dvs öppna i webbläsare.

En uppdatering av de blå plupparna var ju bra. En nackdel som bör nämnas är dock att det tar längre tid att backa för systemet måste jobba lite för att ta bort pluppen.
 
Bo.Siltberg skrev:
Jag får upp den där mellansidan trots denna inställning!? Har det något att göra med hur man ställt in hur externa länkar ska visas i appen? Jag har den ibockad, dvs öppna i webbläsare.

En uppdatering av de blå plupparna var ju bra. En nackdel som bör nämnas är dock att det tar längre tid att backa för systemet måste jobba lite för att ta bort pluppen.
För mig funkar det oavsett om jag bockat i "öppna externa länkar i webbläsare" eller ej. Kan det vara så enkelt att du missade att klicka på Spara ändringar-knappen efter det att du bockat i "visa inte varning" på vanliga sidan?

Håller med dig om att det går fortare att backa tillbaka via stängknappen men eftersom den inte uppdaterar blå pluppen så väljer jag köra utan stängknapp. Det bästa hade varit om man fått både och.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.