B
Per Eskilsson skrev:
Testa bocka ur "Stängknapp" ur inställningar så kommer du alltid åt Bevakningar längst ner i appen.
Nja, det är stjärnan överst på sidan som vi vill ha mer lättillgänglig. För att slå igång bevakning på en tråd. Tycker också att dela-knappen kan flytta in under Mer.
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
Du vet väl att du kan klicka på titeln och då snabbscrolla upp högst upp på sidan?

Annars tycker jag det var ett bra förslag att lägga en Bevaka-knapp i mitten på den nedre snabbmenyn och flytta in Uppdatera och Dela under Mer (så att de ligger på samma plats både i "startmenyn" och i "stängmenyn"). Vi lägger till det på att göra-listan.
 
  • Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
B
Per Eskilsson skrev:
Du vet väl att du kan klicka på titeln och då snabbscrolla upp högst upp på sidan?
Hade inte en aning, bra tips!
 
hsd
En enkel fråga
på tapatalk finns funktionen att jag får ett meddelande när någon gjort inlägg på en tråd som jag deltagit i / bevakar , kommer detta att bli en funktion i appen ??
/H
 
Per Eskilsson skrev:
pyro, vilken mobiltelefon och androidversion har du? Funkar det bättre i Chrome i din android?
Detta med att komma till först olästa funkar i 100% av fallen för oss.


Jag kör numera bockat ur inställningarna "Externa länkar" och "Stängknapp". Fördelen med att göra så är att du är kvar i samma "aktivitet", att historiken fungerar och att de blåa plupparna försvinner när man kommer tillbaka till listan. Nackdelen är att man måste klicka flera gånger för att komma tillbaka till listan om man nu inte helt enkelt ännu hellre bara klickar på snabbvalet t ex Senaste där nere.
Jag har en Xperia V med Android 4.3
Jag har inte kört speciellt mycket i browsern sen ni släppte appen, så jag vet inte hur det funkar där. Får testa lite och återkomma.
Problemet med länkarna är egentligen inte bara relaterat till länkarna utan det jag upplever som problemet är just det att den tappar historiken om man lämnat aktiviteten. Det kan vara ett telefonsamtal som gör att man blir avbruten, eller något annat. Alla andra androidappar kommer ihåg tillstånden (om inte Androids minneshanterare stängt dom) och man kan fortsätta som inget hänt när man kommer tillbaka. Så funkar det inte här. Jag kan testa att säga av de externa länkarna som du säger, men det löser ju bara en del av problemet.
 
pyro skrev:
Jag har en Xperia V med Android 4.3
Jag har inte kört speciellt mycket i browsern sen ni släppte appen, så jag vet inte hur det funkar där. Får testa lite och återkomma.
Problemet med länkarna är egentligen inte bara relaterat till länkarna utan det jag upplever som problemet är just det att den tappar historiken om man lämnat aktiviteten. Det kan vara ett telefonsamtal som gör att man blir avbruten, eller något annat. Alla andra androidappar kommer ihåg tillstånden (om inte Androids minneshanterare stängt dom) och man kan fortsätta som inget hänt när man kommer tillbaka. Så funkar det inte här. Jag kan testa att säga av de externa länkarna som du säger, men det löser ju bara en del av problemet.
Efter att ha testat lite i Chrome kan jag inte säga att jag upplever problemet där. Däremot råkade jag vid ett tillfälle ut för att den scrollade förbi ett antal olästa inlägg och visade det tredje inlägget på sidan (trots att inget av dem var tidigare läst).
 
Om man inte är inloggad (eller om man är inloggad men inte valt Första olästa) så ska man komma till sista inlägget från Senaste, Olästa, Bevakningar, Deltagit, Mest läst... men inte från delforumstartsidorna, då ska istället komma till första inlägget. Grundtanken är att man ska komma till den brödtext man ser i trådlistan. Kan det ha varit så att du var utloggad och att tredje inlägget var det sista inlägget i tråden?
 
Redigerat:
Per Eskilsson skrev:
Om man inte är inloggad (eller om man är inloggad nen inte valt Första olästa) så ska man komma till sista inlägget från Senaste, Olästa, Bevakningar, Deltagit, Mest läst... men inte från delforumstartsidorna, då ska istället komma till första inlägget. Grundtanken är att man ska komma till den brödtext man ser i trådlistan. Kan det ha varit så att du var utloggad och att tredje inlägget var det sista inlägget i tråden?
Eftersom syftet var att kontrollera att första olästa fungerade, började jag med att kontrollera att jag var inloggad. Sen gick jag till ett väl valt delforum (som jag inte besökt så mycket den senaste tiden) och klickade fram några väl valda trådar.
Förstår att det är svårt att felsöka något när felrapporten inte är bättre.
Det förklarar ju dock inte varför jag ibland hamnar överst på sidan istället för på första olästa.
 
Hmm.. Ja, då måste vi titta mer på detta. Jag lyckas inte återskapa ditt problem men jag har å andra sidan inte prövat så där värst mycket.
 
Efter att ha funderat lite mer på problemet med första olästa nu när jag surfat runt lite har jag en teori. Alla de gånger det hänt den senaste stunden har det varit så att det funnits ytterligare en sida med inlägg efter den som det första olästa varit på. Kan inte riktigt förstå varför det skulle påverka, men sambandet verkar tydligt efter det gånger det inträffat nu.
 
Jag har provat en Samsung Galaxy Note 4 och denna uppvisar inte detta problem att den hoppar till toppen, utan den stannar snällt vid det senast olästa inlägget. Märkligt. Även bakåt fungerar, men det har det gjort ett tag nu.

Både Samsung Galaxy SII och Acer iconia har dock problemet. Paddan är inte speciellt gammal, men båda kör Android 4.1.2.

Nu är det knappast en lösning att alla måste byta till en telefon av senaste årsmodell..
 
pyro skrev:
Efter att ha funderat lite mer på problemet med första olästa nu när jag surfat runt lite har jag en teori. Alla de gånger det hänt den senaste stunden har det varit så att det funnits ytterligare en sida med inlägg efter den som det första olästa varit på. Kan inte riktigt förstå varför det skulle påverka, men sambandet verkar tydligt efter det gånger det inträffat nu.
Jag hade tyvärr fel med min teori. Idag hände det två gånger utan att det fanns en sida till. Så då är det tyvärr tillbaks på att det ähnder ibland (ca 4 av 10 gånger kanske).
 
Dyker felet upp i webbläsarna Chrome, Internet eller bara i appen?
 
hsd skrev:
En enkel fråga
på tapatalk finns funktionen att jag får ett meddelande när någon gjort inlägg på en tråd som jag deltagit i / bevakar , kommer detta att bli en funktion i appen ??
/H
Ja, "notifieringar" ligger högt upp på önskelistan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.