Går i startgroparna när det gäller mitt badtunnebygge och jag undrar om det möjligtvis är någon som har en ritning på hur den vedeldade kaminen ska tillverkas?

Vore mer än tacksam för hjälp med mitt problem.

Eventuell ritning kan mailas till

a.hogander@yahoo.se
 
Tack ska du ha för länken där fanns ju en ganska fin beskrivning på hur man kan gå ill väga om man vill bygga sin egen tunna. Kan säkert få lite tips på tunnans utformning här.

Problemet med ritning till kaminen fanns ju dock inte så den behöver jag fortfarande om det är någon som har en ritning på lager hade jag varit mycket tacksam.
 
iiiiii, jag får dåliga vibbar av den här tråden. Brände min arm ganska skapligt i somras på kaminröret när jag skulle kliva i en överfull balja... ok... jag kanske inte var helt vid mina sinnens fulla bruk :cool:
 
Hej, jag har byggt en badtunna med kamin.
Och man blir ju efter klok... När du bygger din kamin se till att du bygger en låda i botten av kamin så du kan sota ur den lät... dom man köper måste man montera ner hela kamin för att sota den. BARA ETT TIPS.



Har tyvär ingen ritning eller länkar att ge :-X .



Men lycka till ;)
 
Man måste väl inte montera ner hela? vad snackar du om? Antingen en specialspade lr asksugare, varför vill alla ha ritning, antingen en rund lr en rektangurlär, svetsa skarverna, fixa rökrör, klart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.