Någon som vet om mobilt internet fungerar att koppla ihop till tvn så man kommer åt viaplay etc? Eller är det på tok för segt för att kunna kolla på tex viaplay?

Har inget annat alternativ än mobilt bredband... Finns varken telekabel till huset eller något annat...
 
Vilken operatör som funkar beror på täckningen.
Om krasslig täckning går det att montera extern antenn (om man väljer rätt utrustning).

Streamad film äter snabbt upp flera megabyte, det tar inte allt för många minuter.

Nästan alla mobila internetabonnemang har begränsning i överförd datamängd, ju mer datamängd som ingår ju dyrare är abonnemanget.

Edit: [SKPG]Zamora! Du var inte 2:a, vi skrev samtidigt.
 
Redigerat:
Japp, det funkar (beroende på täckning förstås). Använd en router avsedd för 4G, koppla sedan nätverkskabel till TV:n eller logga in via wifi. Förutsätter visserligen att du har en smart-tv. Datamängden lär väl dock käkas upp rätt snabbt.
 
2:a på bollen :)
 
Man behöver inte köpa en ny tv om man inte har en smart variant, finns det ett USB-uttag klarar man sig billigare undan. Jag har bara mobilt bredband, kör med Chromecast och Netflix och det funkar finfint trots att jag bara har 4,0 ner. Huruvida film i väldigt bra kvalité funkar vet jag inte för det brukar jag inte välja. Tror jag. :)
Hur som, som nämnts innan så är det datamängden som sätter begränsningen men i just mitt fall har jag ruskig tur för när jag köpte abonnemanget för hundra år sedan så lyckades någon tydligen glömma att bocka i nån ruta för jag har ingen datamängdsgräns. :cool:
 
Dalbotös skrev:
när jag köpte abonnemanget för hundra år sedan så lyckades någon tydligen glömma att bocka i nån ruta för jag har ingen datamängdsgräns. :cool:
Håll hårt i det där abonnemanget.
 
Göran.W
Finns äldre 3g abonnemang som saknar gräns.
Min kollega har det så han kör wifi från telefonen till allt i hemmet.
Är det 3g så tror jag inte det funkar att köra till en tv men det kan någon mer kunnig än jag upplysa om
 
MrPlow
Jag lyckades förhandla mig till obegränsad 4G i somras. Till både mobilen och paddan =)
 
A
Jag har ett 4g abonnemang med tak på 80gig/månan
 
Göran.W skrev:
Finns äldre 3g abonnemang som saknar gräns.
Min kollega har det så han kör wifi från telefonen till allt i hemmet.
Är det 3g så tror jag inte det funkar att köra till en tv men det kan någon mer kunnig än jag upplysa om
Det är 3g på mitt mobila och det funkar för mina krav.
 
Det fungerar oftast rätt utmärkt att streama tv med 3g om man har bra täckning och stark signal det är oftast inte beroende på hur många megabit man får.

3G idag är så bra men har man täckning så finns ingen anledning att inte göra 4g dock så problemet datapotten, vilken operatör använder du?
 
Har telia nu. Hur många gb kan man tänkas behöva om man vill kolla viaplay och så då? Säg att man vill kolla typ 30-50 timmar i månaden...
 
Utan att veta så skulle jag tippa på att en timmes tittande tar 0,5-1 GB i anspråk.

Gjorde en snabb sökning och fick bla denna länk https://forum.tewss.telia.se/topic/8008-telia-play/
 
Då skulle jag satsa på universal eller alltele 40 gig i månaden för 299kr
 
Ett tips är att kika på blocket, där finns det oftast folk som vill överlåta/sälja abonnemang med upp mot 200Gb eller obegränsad surf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.