vad skall du lägga för golv? Varför inte bara lägga det ny golvet ovanpå, då sparar du både tid,pengar och oro över att det du river i kan vara asbest.
 
Ska lägga furu, dessutom är golvet ojämnt och trasig på många ställen. Det har svar bott två personer i lägenheten sen 40 talet och de har inte bytt ut något...
 
50 talet*
 
Eller så struntar du i att analysera, hyr en bra friskluftsmask och river ut golvet på en förmiddag...
 
Okej var kan man hyra en sådan?
 
Du skall inte riva golv som du misstänker har asbest. Masken skyddar dig under rivningen men asbestfibrer dammAr lätt och då hAr du asbestdam i hela huset
 
Plasta in alla dörrar. Sätt undertryck i rummen där du har asbest. Då kan du köra igång
 
Okej vad är det bästa att göra nu då? Behöver få bort golvet innan nyår då det nya golvet ska på plats. Kan ej lägga det direkt på då det är ojämnt, trasig och bygger för mycket på höjd.
 
Villa vista skrev:
Plasta in alla dörrar. Sätt undertryck i rummen där du har asbest. Då kan du köra igång
Det där tycker jag var ett riktigt dåligt råd. Jag personligen tycker att det ibland råder en överdriven och nästan hysterisk rädsla för asbest här på forumet. Dock bör man väl ändå behandla problemet med viss respekt. Att då råda någon som uppenbarligen inte är kunnig att bara riva ut eventuell asbest i ett bostadshus tycker jag är rätt oansvarigt.
 
Skulle dock vilja påstå att det är en aning snedvridet att oja sig över hälsoeffekterna av att vika upp en flik matta med eventuell asbest innehåll, och sen med skyddsmask och ordentlig ventilering riva ut resten.

Jämfört med sin tidigare karriär som rökare....
 
Hubbe2 skrev:
Skulle dock vilja påstå att det är en aning snedvridet att oja sig över hälsoeffekterna av att vika upp en flik matta med eventuell asbest innehåll
Detta håller jag helt och fullt med om. Enligt min mening har TS inget alls att oroa sig över.

Hubbe2 skrev:
Sen med skyddsmask och ordentlig ventilering riva ut resten.
Detta håller jag dock inte med om. Ska man ge sig på detta bör man nog ha lite koll på vad man sysslar med tycker jag.
 
Okej om jag inte ska göra det själv var kan jag vända mig då nu innan nyår? Har kontakta flera saneringsfirmor utan framgång. Vilken stress!
 
Testat Ocabs jour? 020-62 00 40
Va beredd på att lätta på lädret bara om du ska ha det gjort innan nyår.
 
Ska prata med de! Tack för hjälp! Alla tips är välkomna!
 
O
Ja du kommer och dö......

Tyvärr men så illa är det... Det är farligt att leva.... man dör av det...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.