Per Eskilsson skrev:
Jag kommer till "Första olästa" 23 gånger av 24. Men det låter som du får felet nästan 10 gånger av 10.
Det är samma här, nästan 10 av 10 alltså
 
Bo.Siltberg skrev:
Har ni någon prognos på problemet att hoppa till första olästa inlägget i trådarna?
Nu tror vi att vi äntligen har hittat vad som orsakar att man hamnar högst upp när man backar i mobilsajten i Chrome och Internet. Problemet nu i vår utvecklingsmiljö är att "gå till första olästa" inte längre funkar när vi lagat backafelet. Vi jobbar vidare och hoppas kunna sjösätta en lösning före helgen.
 
Bakåt har fungerat ett bra tag för mig, värre framåt som sagt. Bra att ni nu kan återskapa detta fel.
 
Från och med nu går det bra att gå till första olästa inlägget och backa i Chrome och i Internet på mobilsajten i androidtelefoner utan att sidan hoppar upp till toppen.
 
AnneFi skrev:
Kan man inte skicka pm? Inga notiser?
Från och med nu kan man skicka pm från profilsidorna i appen (och i mobilsajten). Klicka bara på "Skicka PM" när du befinner dig i någons profilsida.
 
Per Eskilsson skrev:
Vad är det som "fladdrar"? Menar du att det blinkar till ibland där man touchar i trådlistor eller menar du något annat?
Nu har vi ändrat så att det inte "blinkar till" när man scrollar i trådlistorna. Jag tycker personligen att srollupplevelsen blir skönare nu jämfört med tidigare då det allt som oftast flashade till väldigt snabbt inpå man råkade toucha trådlistan. Tror tiden från touch till feedback nu är ändrad från 100 till 250 millisekunder och att längden på feedbacken nu är ändrad från 100 till 50 millisekunder.
 
breakman skrev:
Sådär ser det ut för mig med den inbyggda webbläsaren i telefon, Chrome och appen visar det korrekt för mig.
Tror att detta beror på hur vilken version av android man har. Har man en äldre version av android så visas Internet-appen upp inne i appen men om man har en nyare version så visas Chrome upp. Allt blir lite snyggare och snabbare med en nyare mobil. Problemet med att allt på startsidan blir för liten (men också till viss del forumet) beror på detta.
 
dof skrev:
Går det att få så att bara rubriken på respektive tråd syns?
Tyvärr inte i dagsläget. Lägger dock till det på önskelistan som ett önskemål.
 
carlbanan skrev:
Går det att ställa in antalet inlägg per sida? Har för mig att jag ställde in det på 100 i gamla appen.
Det går att ändra till 30 inlägg per sida via Inställningar på vanliga sajten men då finns det en risk att vissa länkar inte fungerar som de ska och att sidan blir långsammare så därför är standardinställningen satt till 15 inlägg per sida i dagsläget.
 
Per Eskilsson skrev:
Från och med nu går det bra att gå till första olästa inlägget och backa i Chrome och i Internet på mobilsajten i androidtelefoner utan att sidan hoppar upp till toppen.
Betyder detta att det borde fungera i appen också? Vilken version behöver jag i så fall? Jag har version 0.9.5 och den har fortfarade problem med första olästa. Funkar kanske ca hälften av gångerna.

Jag irritetar mig även på att appen tappar historiken så fort. Direkt man lämnat appen, för att tex besöka en länk, och sen går tillbaks, så går det inte längre backa tillbaks till förra listningen.
Ett annat problem jag upplever är att mitt tangentbord hittar på konstighetet i appen som jag aldrig upplevt någon annanstans. Kan inte direktsäga om det är appen som gör det eller bara att jag inte märkt det någon annanstans. Tex så fungerar det oftast så att om jag skriver ett ord och sen suddar slutet på det, som kopplas autocorrect automatiskt ihop med det som redan står. När jag skriver inlägg i appen gör den inte det. All koppling till det som redan står är borta. Hade även problem nyss med att jag inte fick skriva ett mellanslag där jag själv ville. Antingen fick det vara en ny bokstav direkt eller en punkt. Något annat alternativ var inte möjligt. Så här är det varjegång (hände igen) jag skriver inlägg trots att tangentbordet fungerar som det ska i andra sammanhang, t.ex sms, mail osv
 
Jag upplever samma sak med tangentbordet som pyro gör. Och bara på BH.

Vill också passa på att säga att ni gör ett bra jobb med att få appen att funka bra. Tycker det har hänt mycket under den korta tid som den funnits.
 
Jag har samma upplevelse av autocorrect som pyro, fast jag tror att jag gillar det här beteendet bättre än hur det fungerar i andra appar.

Jag har också kommit på ytterligare ett önskemål; jag vill gärna slippa scrolla upp till toppen av sidan för att kunna klicka i bevaka-knappen.
För min del så fick gärna dela-knappen stryka på foten för en bevaka-knapp.
 
B
Patrick E skrev:
Jag upplever samma sak med tangentbordet som pyro gör. Och bara på BH.

Vill också passa på att säga att ni gör ett bra jobb med att få appen att funka bra. Tycker det har hänt mycket under den korta tid som den funnits.
Jag har tidigare haft problem som ni beskriver, men problemen var bara i inbyggda e-postklienten i min LG G2 och med tangentbordet Swype om jag minns rätt. Kanske testa med ett annat tangentbord?
 
pyro skrev:
Betyder detta att det borde fungera i appen också? Vilken version behöver jag i så fall? Jag har version 0.9.5 och den har fortfarade problem med första olästa. Funkar kanske ca hälften av gångerna.
pyro, vilken mobiltelefon och androidversion har du? Funkar det bättre i Chrome i din android?
Detta med att komma till först olästa funkar i 100% av fallen för oss.

pyro skrev:
Jag irritetar mig även på att appen tappar historiken så fort. Direkt man lämnat appen, för att tex besöka en länk, och sen går tillbaks, så går det inte längre backa tillbaks till förra listningen.
Jag kör numera bockat ur inställningarna "Externa länkar" och "Stängknapp". Fördelen med att göra så är att du är kvar i samma "aktivitet", att historiken fungerar och att de blåa plupparna försvinner när man kommer tillbaka till listan. Nackdelen är att man måste klicka flera gånger för att komma tillbaka till listan om man nu inte helt enkelt ännu hellre bara klickar på snabbvalet t ex Senaste där nere.
 
Lostmoose skrev:
Jag har samma upplevelse av autocorrect som pyro, fast jag tror att jag gillar det här beteendet bättre än hur det fungerar i andra appar.

Jag har också kommit på ytterligare ett önskemål; jag vill gärna slippa scrolla upp till toppen av sidan för att kunna klicka i bevaka-knappen.
För min del så fick gärna dela-knappen stryka på foten för en bevaka-knapp.
Testa bocka ur "Stängknapp" ur inställningar så kommer du alltid åt Bevakningar längst ner i appen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.