Hej!

Jag söker efter tegel likt detta då jag måste mura upp en del efter att jag valt att förminska ett tidigare fönster vid renovering.
huset är från 1961 och teglet är enligt bilden (bilden tagen på huset).

Är i behov av 30st stenar.


Tack på förhand,

//Erik

tegel.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej. Jag har sånt tegel liggande efter en utbyggnad. Huset är byggt 1960 så troligen är det samma tegel och verkar vara samma vackra sällsynta murmönster. Jag bor i Skåne, Svalövs kommun, Kågeröd. Kanske för långt att köra för dig. Kan ev. ta med det upp till Falkenberg.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
BGA skrev:
Hej. Jag har sånt tegel liggande efter en utbyggnad. Huset är byggt 1960 så troligen är det samma tegel och verkar vara samma vackra sällsynta murmönster. Jag bor i Skåne, Svalövs kommun, Kågeröd. Kanske för långt att köra för dig. Kan ev. ta med det upp till Falkenberg.
Det låter lysande, maila gärna mig på erik.bjorkqvist@bjorkwinterwear.se så kan vi se om det går att lösa på ett smidigt sätt!

Med vänlig hälsning,
Erik
 
B BGA skrev:
Hej. Jag har sånt tegel liggande efter en utbyggnad. Huset är byggt 1960 så troligen är det samma tegel och verkar vara samma vackra sällsynta murmönster. Jag bor i Skåne, Svalövs kommun, Kågeröd. Kanske för långt att köra för dig. Kan ev. ta med det upp till Falkenberg.
Hej.
Undrar om Du möjligtvis har kvar ett antal av dessa fasadtegel stenar. Har gjort precis som Erik, satt in ett mindre köksfönster och är i behov av 14 st stenar. Huset finns i Simrishamn så det hade passat bra att svänga inom Dig påväg ner från Halmstad.
 
B BGA skrev:
Hej. Jag har sånt tegel liggande efter en utbyggnad. Huset är byggt 1960 så troligen är det samma tegel och verkar vara samma vackra sällsynta murmönster. Jag bor i Skåne, Svalövs kommun, Kågeröd. Kanske för långt att köra för dig. Kan ev. ta med det upp till Falkenberg.
Hej har du fler tegel över ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.