Tjena,

Vi har två helgjutna trappor av dansk sjösten liknande den på bilden längst ner på denna sida: http://www.liljeholmen.com/products.php?ca=9&pr=5.

Vi tycker dessa är ruggigt fula och skulle hellre vilja ha betongtrappor. Är det någon som vet om det funkar att lägga någon form av bruk/betong/cement på dessa trappor så att de ser ut som betongtrappor istället?

Jag skulle verkligen uppskatta lite input på detta.

Tackar på förhand,

//Henke
 
Hej Henrik

Har ni gjort något åt trappan eller fått några tips på annat håll? Vi har liknande plan för våra två trappor med dansk sjösten på gjutna trappsteg.

/Martin

Henrik Bentzer skrev:
Tjena,

Vi har två helgjutna trappor av dansk sjösten liknande den på bilden längst ner på denna sida: [länk].

Vi tycker dessa är ruggigt fula och skulle hellre vilja ha betongtrappor. Är det någon som vet om det funkar att lägga någon form av bruk/betong/cement på dessa trappor så att de ser ut som betongtrappor istället?

Jag skulle verkligen uppskatta lite input på detta.

Tackar på förhand,

//Henke
 
Har någon fått klarhet i detta? Vi vill även göra en uteplats i betong, bäst att ta bort sjöstenen först eller inte?
 
Sto har en produktsystem som heter betoflex som skulle kunna funka bra till detta. Har själv renoverat flertalet trappor med denna. Jäkligt smidig att jobba med men dyrt,, är rätt så säker på att Ardex också har frost o saltsäkra produkter för detta. Sjöstenen underlättar ju vidhäftningen. Det brukar ju ofta leva svamp och alger på dessa i groparna och det är väldigt viktigt att få bort allt detta. Vilken produkt man än väljer är underarbetet det viktiga + primning för ett bra o långvarigt resultat..
 
Redigerat:
  • Gilla
Jonas Sandwall
  • Laddar…
Pushar tråden!

Någon som gett sig på att spackla upp sjöstenstrappa? Har själv två stycken som jag skulle vilja göra i ordning.
 
K Kompassen1 skrev:
Pushar tråden!

Någon som gett sig på att spackla upp sjöstenstrappa? Har själv två stycken som jag skulle vilja göra i ordning.
Hej

Hu gick det för dig och trådskaparen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.