Tänkte försöka ge tillbaka lite till forumet som gett mig en hel del information och framförallt inspiration.

Det här är ett ganska långsiktigt projekt så inläggen kan bli rätt glesa, men jag ska försöka dokumentera det mesta.

Idag fick jag iallafall min VeraEdge från Vera Control Ltd. Jag har inte en pryl hemma att styra än dock men jag ska försöka dra iväg en beställning nu i veckan på ett par puckar till att börja med.

Här är en liten "unboxing" video:

[video=youtube;e87Dsie5cAQ]https://www.youtube.com/watch?v=e87Dsie5cAQ[/video]
 
  • Gilla
Pielstick och 1 till
  • Laddar…
spännande, hittar inte så mycket info, om det, eller så är jag kass:p

men skriv gärna lite hur du tänker, vad är din plan? osv
 
Nu har jag lärt mig öppna en kartong. Skulle bli tacksam om någon skulle förklara vilka fördelar detta där ger. Hur det fungerar, om det går tillämpa i äldre hus samt vad kostar det i en normalstor villa att installera?
Kräver det ny elinstallation?
Större dosor? Byte av alla brytare/uttag?

Är det typ tellstick net?
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Men hallå där, det är ju en projekttråd. Han får väl berätta i vilken takt han vill. :) Jag tycker unboxingen är intressant. Ofta är jag som nyfiken konsument intresserad av hur stor prylen är, vilka uttag som finns och vad som kommer med i paketet. Jag kollar på unboxingvideos allt som oftast och min barn gör det ännu mer. Ett youtubefenomen som jag gillar.
 
  • Gilla
SonnyListon och 6 till
  • Laddar…
Vera Edge är nya generationens Vera-kontrollcenter som jag fattade det efter lite snabbt googlande. Ser att den har Wifi (till skillnad från Vera Lite), innebär det att den även kan fungera som trådlös router?
 
Kul att fler bor i smarta hus, bor själv i "världens smartaste villa" www.behovsbo.se och skall skriva en doktorsavhandling i ämnet, väntas vara klar 2020.
 
  • Gilla
Pielstick
  • Laddar…
lonanders skrev:
Kul att fler bor i smarta hus, bor själv i "världens smartaste villa" www.behovsbo.se och skall skriva en doktorsavhandling i ämnet, väntas vara klar 2020.
Om du inte har några opponenter klara anmäler jag mig frivilligt.
Om jag lever så länge vill säga :surprised:
 
Smarta hem är ett svårt ämne, Vattenfall förlorade 1,5 miljarder kronor på sitt projekt SensEL för 15 år sedan. Nu verkar det som om vi med www.threadgroup.org får en Världsstandard på Smarta hem.
 
Spännande! Jag är också sugen på att installera något liknande och bygga ut det med tiden. Ser fram emot att följa :)
 
Hittade denna video angående föregående vera modell.
Verkar mycket intressant.
Hur står sig vera lösningen jämfört med liknande produkter prismässigt?

Android Home Automation - Vera Lite - Z Wave | Pa…: http://youtu.be/vGkk1VCKpvs
 
Per Eskilsson skrev:
Men hallå där, det är ju en projekttråd. Han får väl berätta i vilken takt han vill. :) Jag tycker unboxingen är intressant.
Jag håller med om att man får berätta i vilken takt man vill. Bara vi övriga får kommentera i vilken takt vi vill ;). Men OM man nu skall göra en unboxing, så tycker jag man kan sätta sig vid köksbordet och sätta fast kameran stadigt på en pall ..

Själv tycker jag för övrigt unboxing är ungefär lika spännande som att se någon öppna play doh-deg på youtube, men som du säger så älskar ungarna det .. jag är väl för gammal helt enkelt, eller för otålig.
 
  • Gilla
kramfors
  • Laddar…
Det hände inte så mycket mer efter den där "Unboxingen"...? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.