Ska från två håll belysa upp en gårdsplan på 20x20m kortare stunder.
Det är inget som ska stå på dygnet runt utan någon timme per dag bara.
Kollat lite på dessa LED lampor som verkar ha lite mer varmvitt ljus vilket jag vill ha.

Finns det några andra alternativ? Det ska sitta på en garagevägg och dessa är ju inte direkt snygga.


_57.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eller kan denna vara ett vettigare alternativ? Dubbelt så dyr som ovan men 50W mer.
Denna är 150W

F150W.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Mikael_L
Metallhalogen?

Har lite uppstartstid dock ...



Och ang armaturen du har på bild.
2 LED-chip? Finns det 50W LED-chip?
 
Jag skulle ställa mig lite skeptisk till 100W LED på den... Jag har en liknande och den är på 36W (vilket ska motsvara 300 W halogen enligt tillverkaren men jag skulle nog säga att den motsvarar max. 200 W halogen...)

Den jag har ger något mittemellan vitt/gult ljus och jag skulle klassa det som medel-varmvitt...
 
Denna på 30W har jag:
http://www.amazon.de/Wandleuchter-F..._1_7?s=lighting&ie=UTF8&qid=1418717752&sr=1-7

Det finns ett löjligt stort utbud billiga LED lampor på Amazon.de. Jag ångrar att jag inte tog den på 50W men jag var rädd för att den skulle bli för stark eftersom den lyser lite snett mot huset. 30W lampan vill man inte heller titta in i men den "flackar" av ganska snabbt och det är bara ca. 10x10 meter som är kraftigt upplyst, sen blir det snabbt svagare. Ytan är på ca. 4 meters avstånd från lampan så ljuskäglan är ganska smal jämfört med min gamla 300 W halogen...
 
Johan Gunverth skrev:
Philips har några olika varianter på LED-strålkastare, som jag själv är sugen på att testa. Frågade om dem här tidigare
[länk]

[länk]
Misstänker att en Philips kostar som en flygbiljett tur och retur till HongKong :(

Blir nog en billig variant för mig.
 
Suhagg skrev:
Misstänker att en Philips kostar som en flygbiljett tur och retur till HongKong :(

Blir nog en billig variant för mig.
3.400:- kostar 120W och lyser som en 750W halogen.
 
Vilka är starkast och bäst, de med 2-3 Led eller de med många små?

Antar några få kraftfulla.
 
henningsson skrev:
Nedan finns en del.
Har själv köpt en sensorstyrd LED-spotlight till min garageuppfart på 15 x 30 meter här. V-Tac funkar fint.

[länk]
Lite dyrt kändes det som.
Tänkte handla utan mellanhänder :)
 
2 ledchip på 50w ger mer ljus än 48st på 3w.

Själv har jag 10w led strålkastare på rörelsevakt vid infarten. Duger utmärkt som ljus på ytan som är 15x5 meter.
 
Johan Olsson skrev:
2 ledchip på 50w ger mer ljus än 48st på 3w.

Själv har jag 10w led strålkastare på rörelsevakt vid infarten. Duger utmärkt som ljus på ytan som är 15x5 meter.
Ett LED-chip på 50W är troligtvis minst 500 chip á 0,1W ihoppackade på ett kretskort. Det ser dock ut som om det är ett enda chip.
 
Har många bekanta som kör på 50w cob lampan. Den har riktigt "kort" reflektor vilket gör att den sprider ljuset riktigt bra i sida och det kanske är finessen då den ska lysa mer brett istället för långt. Jag tycker att dom levererar riktigt mycket ljus och är klart prisvärda.
/
M
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.