Jag söker en 19" patch-panel där det finns lite utrymme för egna kontakter typ denna..
http://hyperline-cables.com/img/sharedimg/patch-panels/pp2-c5e-12.jpg
Är det nån som vet vart man kan köpa dyligt här i närheten...

Nu vill jag nog att det skall vara typ 16 anslutningar i stället för 12 som här..
Har sett lite olika varianter på nätet men jag har inte hittat nån inom eu
 
Redigerat:
Har sökt till och från under dagen men nu när jag la upp detta så hittade jag.. :) Dustin har..
 
Ha ha... tack perkaby
 
tommib
Vad är det för egna kontakter du ska ha? Om det är saker som passar i keystoneuttag är det kanske lättare. Finns på kjell&co för basala (cat5e, bnc), på direktronik finns hur mycket som helst.
 
Hej tommib jo jag har kollat på keystone.. Jag skall använda patchpanelen till att göra en hubb för 1-wire lanet. och tänker sätta en usb kontakt i patchpanelen så jag kan koppla med usb-kabel till servern och göra en optoisolerat 1-wire interface som kommer ligga bakom pachpanelen. jag behöver även plats för några lysdioder, förmodligen några switchar också tänker ha 5v samt 12v matning från patchen och möjlighet att stänga av det ev i grupper om 4. Så jag skall kunna stänga av delar när jag mixtrar så jag slipper kortsluta nått.. och kunna ha så mycket som möjligt igång som inte skall påverkas när jag "leker"
 
tommib
Behöver du cat5uttag alls? Med tanke på alla prylar du ska ha in rekommenderar jag tom rackplåt från t.ex thomann.de (sök på rackbländare). Billigt som tusan men 150 kr frakt. Där finns också rackhyllor som du kan ställa strömförsörjningen på och som kan sammonteras med blankplåten. Kanske kan det vara värt 2U i racket för att få båda patchpanel och tomplåt?
Annars finns ju electrokit.se som åtminstone förut såkde en rätt trevlig 1U låda som kanske skulle funka för alla hemmabyggda grejer.
 
Ja jag behöver ca 16st 6 poliga men det funkar ju med 8 poliga så slipper jag ta upp en massa fyrkantiga hål.. Jag har några 1He lådor liggande men dom går inte in i mitt rackdjup. Så jag kommer bocka några lådor som jag sätter bakom patchpanelen.
Jag gjorde på ett liknande sätt med servern när jag byggde den. Jag köpte en 19" panel svetsade en låda det blev en liten smutt server.. Mini-ITX cdrom + plats för 3 diskar.

server.png
 
tommib
Den 19" lådan jag tänkte på är den här
http://www.electrokit.com/racklada-19-1ux200mm-plast-svart.48255
Den är bara 200mm djup så den borde passa de flesta rack, även teleställ. Ser kanske snyggare ut också att bygga in alla prylar...

Den här rackplåten tänkte jag på
http://www.thomann.de/se/thon_rackblende_1he_uform.htm
Då kan du skära ut vilka kontaktdon du vill. Det finns också massor med plåtar i olika varianter för D-formkontakter men det är mest för audio.
Är det helt ogörligt med två olika paneler?
 
Ställer även jag frågan som tommib har lagt fram, behöver det rymmas på 1 HE eller har du plats för 2 HE eller fler?
Att jag frågar är för att det finns rejält med rackplåt för alla tänkbara höjder om du kikar på leverantörer för PA-teknik. Det är mycket vanligt vid scen/studio etc att man behöver sätta rackplåt som bara är plåt.
 
Jo jag använder redan idag flera blindpaneler för att fylla ut racket.
Men nu skall 1 bort för att bli en 1-wire hub.

Nej det måste inte vara 1HE men helst längst upp har jag en 1HE slitsad för att luften skall komma ut sen en 1HE nätverks switch, 1HE nätverkts patch, 1HE med slits sen servern och sen har jag nog 3HE kvar.. där skall jag ha in 1Wire huben. sen är det nog bra och ha kvar nån HE för att få in nått annat. Nasen står på en hylla bredvid, jag har ingen UPS ännu men den kommer nog också stå på hylla bredvid. Allt kommer inte sitta i racket.

tommib det var en ok låda den skall jag ha i åtanke ja 200mm djup får jag in. Och det är ungefär sådana paneler jag köpt som du länkar till. Jag bygger ett hus och lägger mitt fokus där så dom här sakerna runt omkring får inte ta för mycket tid så därför blir det bra med en panel där dom flesta hålen redan är tagna. Så jag har redan beställt från dustin. Men visst det tar ju tid om man skall bocka nått själv också. Men det som hamnar bakom panelen behöver ju inte vara ögongodis..:) utan bara praktiskt.
 
Jag har just varit på posten och hämtat panelen.. den kommer nog funka helt ok..:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.