MrPlow
Vi har precis blivit med snöslunga!

Inget mindre än en i princip oanvänd Stiga Snow Blizzard. Dock är det modellen utan belysning.

Så nu sitter jag här på jobbet och drömmer om led-ljus och annat.

Men kommer jag behöva belysning (det är hyggligt upplyst på uppfarten)? Är det smidigt att koppla in?
 
Har du en belyst uppfart så klarar du dig utan belysning på slungan.
 
...men det är ju mycket roligare MED belysning!!

Nu är jag inte alls insatt i Stiga Snow Blizzard men om den har elstart så är det ju en smal sak att koppla in någon LED-armatur mot batteriet. En liten strömbrytare emellan så ljuset kan släckas bara.
 
  • Gilla
sir_daniel och 1 till
  • Laddar…
De flesta nya mindre slungor med elstart har inget batteri
 
Är det en Briggs & Stratton motor sitter det nästan säkert anslutning för 12v på motorn, för säkerhets skull bör du kolla om den har voltregulator genom att mäta utspänningen, ibland behöver man koppla in ett 12v batteri för att hålla en jämn spänning.
 
A
Ja det blir rätt mycket jobb att få till lyse, om man inte vill driva via batteri förstås. Motorer som sitter i slungor utan elförbrukare saknar generator och för att få till det så måste man byta svänghjul, det är fort gjort men knappast värt besväret.
Behöver ju inte vara speciellt ljust för att kunna köra slungan, har man bara nån sorts utebelysning så brukar det räcka gott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.