Är det till salu? :)
 
Annananna, vi tyckte det såg fördjävligt ut innan och fann inte någon bättre lösning än att putsa, dels för det estetiska, funktion/underhåll och att vi behöll husets karaktär.

Ktm, inte till salu :)
 
Redigerat:
Vilket lyft!

Jag gillar tegel skarpt mtp underhållfriheten. Jag gillar även fortkänslan som ert gamla utseende gav, men frågan är hur intressant den är i längden. Riktigt bra resultat blev det iaf.

Utan mening att kapa tråden så gjorde era före-bilder så att jag kom att tänka på ett hus hemokring..
Riktigt häftigt tycker jag det är. Kommer inte ihåg hur det var inomhus då jag var ganska liten när jag var där...
1.PNG
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Den kåken i tegel mattisH passar verkligen i tegel :)
Vi försökte verkligen vrida å vända på att få de snyggt med vårat men diskutionerna hamnade åt puts, vilket karatären på vårt hus tillät.

Snart kommer nya bilder på insidan, kök, v-rum och hall har fått öppen planlösning med att att blir nytt från golv till tak. Bara stommen som finns kvar.
Väldigt moderna val
 
WOW, vilken skillnad!!!! Väldigt snyggt!!!

Dom där bilderna på insidan som utlovades... Jag är väldigt nyfiken av mig! ;-)
 
  • Gilla
poitsu
  • Laddar…
tnx!

Ah, vi är inte klara än, men köksdelen är hyfsat klar förutom lite lister, belysning och inbyggda kökshögtalare kvar.
Liten sneakpeak på köket iallafall ;)

Före

IMG_0351.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0350.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


å efter

DSC_0357.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_0287.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Köket är från tyska Nolte Kuchen glastec serien.
Köksö med sittsoffa. Va smått skeptiskt men ångrar inte en sekund att vi valde att ha med ösoffa.
Vi har haft kalas och köket har fungerat perfekt som ett samtalskök med 4-5 man runt ön och lagat middag tillsammans med sällskap av barn och andra runt vid soffan.
Köket var i anslutning till ett vardagsrum tidigare som nu är nedflyttat till bottenvåningen. Väggen däremellan är nu avväxlat med stålbalk och öppnat upp 7 meter vägg och fått in solen i huset. Matsal med loungegrupp blir det istället här.

Blir ganska lugnt med renovering.. måste vila känner jag.. så de blir lugnt över vintern och påt igen till våren.
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Men var skall du nu laga mat? Så du inte sölar ner blänket menar jag .. ;-)
 
  • Gilla
poitsu
  • Laddar…
Ah de bara söla elpaco ;) hade hemma.flera olika provbitar av blanka klinkerbitar. Åh gud va snygga de fanns men de sluta med en praktisk antrasitgrå granit klinker efter att ha testat att lägga på olika typer av damm å smuts på provbitarna i olika ljusinsläpp. Denna va klart bäst! Helt sjukt va sketen den kan va innan man behöver suga av golvet
 
Redigerat:
Jag känner inte till märket, men det ser väldigt snyggt och stilrent ut! Även om det är lite för modernistiskt för mig själv. Får man fråga vad det gick på? Jag var en gång nära att köpa ett spegelblankt designermatbord, men lät bli, sparade lite pengar och ett par barn senare kanske även lite nerver ..

Du vet förresten att kuchen betyder kakor? =)
 
Nolte küchen va de ja :) nä dom har väl inte funnits i Sverige så länge, däremot verkar dom välkända i övriga europa bland de större ledande kökstillverkarna. Är man inte ute efter ett vanligt svenskt kök så är tyska kök lite mer outside the box.
visst kunde man kommit billigare undan med typ ett ikea kök men nja, efter att ha sett brorsans ikeakök 5år gammalt se 20år slitet så satsade vi bananerna på ett kök med slitstarkare materialval. Så vi hoppas på att de gärna ser bra ut även efter 20års slit.
 
Vad är det för bänkskiva?
 
Silestone
 
Min favorit-tråd i det här forumet. Så väldigt fint resultat!

Vi kollar just nu på ett hus från -65 med platt tak och tegelfasad. Inte så vackert men med den här tråden i minnet är jag ändå lite sugen på det. Du har inte lust att ge en hint om vad fasaden gick på för er?

Tack för inspirationen!
 
Grymt fint!
 
Riktigt snyggt blev det! Vi har ett 60-tals hus vi funderar på att putsa. Vad valde ni för vitkulör på putsen?
//Andreas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.