Är mastercard bättre?
 
hantverkare1 skrev:
Är mastercard bättre?
Troligen är det bättre för banken! :)
 
Den där gränsen är ju för att skydda dig. Om nån kommer över ditt kort och din kod ska de inte kunna länsa ditt konto.

Det går säkert att höja den, men då går du också miste om säkerheten som finns med kort.
 
Nja, jag köper inte riktigt det där med säkerheten.
Banken har aldrig sagt något om det heller.

Jag bör ju isf kunna avsäga mig den säkerheten.
 
Ja, men då lär du behöva besöka ett bankkontor och skriva på papper för att höja köpgränsen. Och avsäga dig säkerheten.

Kom sen inte och gnäll när nån skimmare har plockat ut några hundra tusen från ditt konto.
 
Jag har pratat med banken ett 10-tal gånger. Ingen framgång. Dom vägrar höja köpgränsen.
 
thomas33 skrev:
Troligen är det bättre för banken! :)
Gissningsvis är det så, jag har alltid krävt att ha ett kort av varje från Swedbank, reste väldigt mycket i min tidigare tjänst och det finns inget mer irriterande att stå någonstans och kortet inte funkar, har man då 2 olika kort så har det iaf löst sig för mig de gånger det strulat, det har för övrigt alltid varit mastercard som problemen uppstått på.

Nu senast så bytte swedbank ut mitt Visakort mot ett mastercard, men det löste ju banken sedan och jag fick ett nytt visakort.
Det är tråkigt att det ska vara så jäkla omständligt att byta bank, då hade nog bankerna blivit mer serviceinriktade om de visste om att kunderna tog sitt och stack om de inte var nöjda.
 
hantverkare1 skrev:
Vill ej ha kreditkort då jag får ytterlighare en faktura att hålla på med.
Men om du betalar fakturan med autogiro blir egentligen enda skillnaden att köptransaktionerna redovisas på en separat faktura och inte på kontoutdraget från banken.

Bägge varianterna låter dig såväl lita på att banken/kortutgivaren gör allt rätt, som att med lupp granska transaktionerna. Fördelen med ett separat kort är att du kan stoppa en betalning om den skulle vara felaktig.

Jag tror också att exempelvis Eurocard skulle passa dig. Det är nog inte "limitlöst" men har du skaplig kreditvärdighet och visar att du är en pålitlig betalare borde inte deras limitar störa dig.
 
Det är i och för sig sant.

Får kolla på Eurocard även om jag egentligen inte vill ha ett kreditkort.

Jag har ingen aning om vad dom kräver för att ge en "vettig" kredit men jag tror att jag har mitt på det torra.
 
Jag skulle byta bank. Om du omsätter så mycket deg borde du vara en attraktiv kund och kan ordna bra avtal. HB är mycket bra där jag bor och det krävs mycket för att jag skall säga gott om banker
 
Då e det ju som dom säger!! Hantverkare tjänar gräs! 😄
 
Villa vista skrev:
Jag skulle byta bank. Om du omsätter så mycket deg borde du vara en attraktiv kund och kan ordna bra avtal. HB är mycket bra där jag bor och det krävs mycket för att jag skall säga gott om banker
Är inne på det också. Möte bokat med Swedbank och Handelsbanken efter helgerna.
 
verktygsgurun skrev:
Då e det ju som dom säger!! Hantverkare tjänar gräs! 😄
Mmjaeea...
På hantverkeriet tjänar jag en "normal" lön + aktieutdelning om det inte går åt skogen.
(Ja, alla grinpellar, företaget gör vinst, förjävligt jag vet men så är det.)

Jag har ett par bolag till i andra brancher som går med förvånansvärt bra vinst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.