Vi har de senaste fem åren använt en Electrolux påslös dammsugare som har gått sönder mer och mer vartefter och nu håller knappt ihop längre. Tyvärr har vi inte blivit färdiga att byta ut den tidigare trots att den varit ganska dum att hantera. Framförallt rör och munstycke har varit riktigt dåliga. Nu har vi lagt en beställning på en Samsung påslös, hoppas att det blir bra.
Påslös är det enda vettiga tycker vi med både hund och småbarn i huset. Man riskerar aldrig att påsarna är slut och sedan tror jag det blir billigare också i längden.
 
pjodden skrev:
Vi har de senaste fem åren använt en Electrolux påslös dammsugare som har gått sönder mer och mer vartefter och nu håller knappt ihop längre. Tyvärr har vi inte blivit färdiga att byta ut den tidigare trots att den varit ganska dum att hantera. Framförallt rör och munstycke har varit riktigt dåliga.
Ungefär min erfarenhet av vår skrotade Electrolux. Gick sönder mer och mer, lagades med genomgående skruvar och silvertejp.

Med nya Mielen går det dessutom plötsligt lätt att dammsuga mattor, och de blir dessutom rena för första gången på flera år!
 
Jag har en Volta Rolfy som fungerar ännu som jag köpte då jag flyttade hemifrån för snart 15 år sedan!

Det enda som pajjat är av/på knappen som även är ett vred där man kan steglöst justera effekten. Så direkt den pluggas in i väggen så startar den!
9761j8j_20.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggdammsugaren jag har är en Kärcher WD 3.300 M , kan säga att jag inte är speciellt nöjd! Tycker ibland det känns som den har väldigt dålig sugeffekt! Trots ny påse och ordentlig rengöring av pappfiltret inuti den! Någon som upplever samma som jag?
kaercher_wd_3.300_m.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Bror till min Popsy - som är Huginvarianten av samma dammsugare. Den har inte lämnat in än, även om den köptes 2000, men har nu pensionerats till bilstädningstjänstgöring. Jag fick en ny när jag fyllde år :)
lorens skrev:
Jag har en Volta Rolfy som fungerar ännu som jag köpte då jag flyttade hemifrån för snart 15 år sedan!

Det enda som pajjat är av/på knappen som även är ett vred där man kan steglöst justera effekten. Så direkt den pluggas in i väggen så startar den!
[bild]

Byggdammsugaren jag har är en Kärcher WD 3.300 M , kan säga att jag inte är speciellt nöjd! Tycker ibland det känns som den har väldigt dålig sugeffekt! Trots ny påse och ordentlig rengöring av pappfiltret inuti den! Någon som upplever samma som jag?
[bild]
 
hahalj
lorens skrev:
Byggdammsugaren jag har är en Kärcher WD 3.300 M , kan säga att jag inte är speciellt nöjd! Tycker ibland det känns som den har väldigt dålig sugeffekt! Trots ny påse och ordentlig rengöring av pappfiltret inuti den! Någon som upplever samma som jag?
[bild]
Nja...har en likadan och man får byta påse ofta om den ska behålla sin sugeffekt. Den duger till att suga upp såg- och hyvelspån och annat som inte väger så mycket. Grus funkar sämre, då får man sopa istället. Brukar skippa munstycket, suger jag med bara slangen så upplever jag att det suger bättre även om det tar lite längre tid.
 
hahalj skrev:
Nja...har en likadan och man får byta påse ofta om den ska behålla sin sugeffekt. Den duger till att suga upp såg- och hyvelspån och annat som inte väger så mycket. Grus funkar sämre, då får man sopa istället. Brukar skippa munstycket, suger jag med bara slangen så upplever jag att det suger bättre även om det tar lite längre tid.
Jo, jag tycker direkt påsen är fylld till 1/5 eller ännu mindre så är sugförmågan drastiskt försämrad! Jag provade att ha den till att suga då jag slipade färg på lättbetong men det var totalt lönlöst! ;)

Då jag dammsuger då jag bygger så har jag provat med de olika munstyckena som följer med, men ändå svårt att få upp allt finare damm! Jag gör som du då och kör enbart med rören, då fungerar det iaf lite bättre!

Har blåst ut filtret innifrån och ut med trycklyft men gör som ingen skillnad! :/ Nåja, den duger helt ok att ha kopplad till kap och gersågen och var billig att köpa, typ 700 kr tror jag!
 
pelpet skrev:
Vi har nyss köpt något så ovanligt som en Electrolux Ultra One. Huvudskälet är att den är tyst, så numera kan man dammsuga medans barnen sover. Dessutom suger den bra och är smidig. Tvivlar dock på att den finns kvar om 5 år.
Och där dog den! Ett och halvt år klarade den sig. Förhoppningsvis går det att få en ny på garanti.
 
Har en Electrolux ultra-nånting från 2005 som tuffar och går. Fast nyligen så uppdaterade jag dammsugeriet med en handdammsugare från Electrolux eller min heter AEG då den var några hundringar billigare via amazon.de

Har märkt att det gör stor skillnad på dammet att ha den lätt åtkomlig i sin laddstation i hallen och köra av ett par rum på nån minut då och då.
 
A
Det viktiga måste ju ändå vara eftermarknaden om och när man behöver en liten reservdel!
Tex
Nilfisk king 540
Ring eller maila till nilfisk och försök att få tag på en reservdel....
De hänvisar bara till Beijer bygg... Och ingen annan...
Hur kul är det att åka tio mil för en plastbit?
De som säljer Nilfisk på orten är inte auktoriserade återförsäljare.

Nästa gång...
 
electroluxaren skrev:
Det viktiga måste ju ändå vara eftermarknaden om och när man behöver en liten reservdel!
Tex
Nilfisk king 540
Ring eller maila till nilfisk och försök att få tag på en reservdel....
De hänvisar bara till Beijer bygg... Och ingen annan...
Hur kul är det att åka tio mil för en plastbit?
De som säljer Nilfisk på orten är inte auktoriserade återförsäljare.

Nästa gång...
Varför kunde inte Bejer skicka den till dig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.