Är det någon som testat detta på målat tegel? Jag vill bli av med färgen.
 
pelpet skrev:
Är det någon som testat detta på målat tegel? Jag vill bli av med färgen.
Borde gå utan problem då man kan isblästra träfasader fria från färg istället för att skrapa.

Man brukar då bara sätta masonit för fönster och sen blåsa på med rätt tryck för att inte skada fasaden.


Isen är "mjuk" så den skadar i regel inte materialet och den tillför inget fukt heller.

Man brukar isblästra invaxade axlar inom industrin innan man monterar lager eller växellådor just för att det inte skadar något och ger inga repor som smärgelduk kan göra, man chansar helt enkelt inte när man monterar lager som kostar som en fullsmetad V70 ;)
 
Låter trevligt, någon som vet var man kan hyra isblästringsutrustning i närheten av Falun?
 
På jobbet har de isblästrat för sanering av pappersmassa, lut, olja, fett mm, de har även blästrat i elskåp med spänning på!
 
J
CO2 är tyngre än luft dvs den stiger ej i ett slutet utrymme om man jobbar utan ventilation.
 
den första bild skulle kunna bli tagen på min kallvind med takfotsventilation. Det brukade bli fuktigt av kondens och rimfrost längst nere där det är som svartast .... jag har stoppat eländet genom att täppa till takfotsventilationen. Undertaket är lika svart än idag men den unkna mögellukten försvann och kom aldrig tillbaka :).
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.