kontaktat hemförsäkringen och dom startar en utredning under ansvarsdelen då. får se vad dom kommer fram till. undertiden så bestrids alla fakturor. (eller om jag skulle göra det, jag får se vad som står i papprena dom skickar hem...)
 
Hur gick det?
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
Folkskam ville inte ta i det hela, ignorerade helt mina rättsliga propåer. slutade med att jag fick pay-a 1500:- i självrisk.

(Golvet har fortfarande inte åtgärdats av min hyresvärd)
 
Vilka skador har åtgärdats?
 
thomasx skrev:
Vilka skador har åtgärdats?
Förhoppningsvis akvariepumpen i alla fall :)
 
En morgon precis när min sambo skulle åka till jobbet hörde hon ett ljud som väckte hennes uppmärksamhet. Efter lite letande blev hon plötsligt blöt om foten och kunde konstatera att ett av våra 300+ liters kar stod och droppade.
Vilken j-kla tur att vi inte han åka iväg till jobbet, det hade väl hunnit komma ut någon deciliter eller två.

Vi kom inte i tid till jobbet den dagen, någon av oss, men fiskarna och huset klarade sig :)
 
Vi har förresten ett 300+ liters Akvarie till salu, om någon är intresserad ;)
 
ja, det var en läckande o-ring i filtret som inte klarade av trycket när systemet ej var i drift, det är självklart åtgärdat, dock har jag avvecklat hobbyn då vi köpt hus efter händelsen och tiden räcker inte till annat än renovering och småbarn...
 
MagicFingers skrev:
...dock har jag avvecklat hobbyn då vi köpt hus efter händelsen och tiden räcker inte till annat än renovering och småbarn...
Aj då :confused:

Vi skaffad akvarier när barnen började gå och prata.

Tigerbarberna liknade på pricken lillflickan i hennes randiga pyjamas,
och fick följaktligen heta Pyjamasfiskar :)
barb_tiger3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hoppas ni får tid igen. Barnen älskade sina fiskar! (Små akvarier dock)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.