Gjorde en sökning på DSC i Google Play och i Appstore och det verkar finnas appar om till båda plattformarna. Dessutom finns en plugin till Micasa Verdes Vera om man vill bygga vidare mot en hemautomation med Z-wave.

Då är bara frågan var man billigast köper ett DSC larm? Något tips på bra butik i EU, USA eller Kina? Kan det finnas problem med regional kodning om man importerar?
 
Alarmsystemstore i US brukar vara populär. Skickar utan nätagg om man säger till då deras är på 110V, på så vis sparar man in lite på fraktkostnaden.
Hjälpsamma de ggr jag har handlat där.
 
KristoferL skrev:
Siemens SPC:
Möjlighet till det mesta så som att styra uttag mm via PGM-utgångar (osäker på om det går att bygga ut de två som är standard).
Vet du var jag kan hitta information om detta, oerhört intresserad! Provat googla men finner inget! :/
 
SPC E452 är nog det som efterfrågas, 8 reläutgångar.
Ansluts på x-bussen.
Om dessa utgångar går att appstyra låter jag dock vara osagt :)
 
Väcker liv i tråden då jag just sparkat igång ett Agility-3 larm från Risco hos min mor. App'styrs med hjälp av Riscos egen app iRisco.

Observera att de Agility larm som generalagenten i Sverige säljer är Agility-2 och det larmet har inte stöd för detta. Har dock sett att Falck säljer Agility-3 till ett riktigt bra pris.

Nu väntar jag bara på kameradetektorn som jag köpte på ebay så får vi se hur den fungerar.
Övriga detektorer är från en Wisdom som förra ägaren av någon anledning plockade med sig, men lämnade alla detektorer d.v.s. Agility'n är kompatibel med Wisdom detektorer och trådlösa sirener.
 
Jag fick se demo på Agility 3 med bild idag. Helt klart intressant.
 
Håller också på att leta larm som kan app-styras. Hittade iHome hos Securitysweden. Samma larm finns även hos vikinglarm, men hur de fungerar har jag ingen aning om.

Hur relevant är det här med vilken frekvens larmen ligger på? Om man köper från USA är det 433Mhz som gäller, och 868-bandet som för några år sedan påstods vara vigt för larm börjar nu täckas av alla möjliga typer av radiosändare...spelar det någon roll för säkerheten vilket band man använder?
 
Några nyheter på den här fronten?
 
Paradox och SPC har app.
 
Jag som startade tråden kom fram till att SPC var bäst och skaffade det! :)
 
KristoferL skrev:
Jag som startade tråden kom fram till att SPC var bäst och skaffade det! :)
Bästa appen eller vad avses med bäst i detta fallet?
 
Jag är mycket nöjd med spc appen. Har allt utan push larm. Men när som helst kommer ny app och ny version till SPC. Blir intressant :)
 
Har löst push till SPC med Z-wave och en RGBW-puck som meddelar olika events i larmet till min telefon ...
 
Bra stabilt larm med många olika möjligheter, gsm, fast tele, IP, webbgränssnitt & app! Kameraövervakning om man vill det. Stödjer de flesta protokoll vad gäller larmcentraler om man vill koppla det till en LC.
Appen fungerar bra med allt utom push som redan tagits upp i tråden. Går att lösa på olika sätt ...
 
RilleRock
Ksenia har ett shysst gränsnitt för app/platta och modul för knx integration etc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.