och värt varenda öre så snyggt och praktiskt som det blev!!
 
  • Gilla
amatörsmurf
  • Laddar…
amatörsmurf skrev:
Första hyresgästerna.[bild]
Oerhört ambitiöst bygge. Imponerande!

Minns när jag såg Jan Troells film "Här har du ditt liv" (Efter Eyvind Johnssons fyra romaner om Olof).
Allan Edvall, flottare, satt och filosoferade: I södern, där det växer äpplen :wow:
Hoppas det kommer att växa bra i ditt växthus, amatörsmurf!

Men jag tycker hyresgästerna ser lite svältfödda ut.
Så här skall ett getingbo se ut
P1000335 (Large).JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
amatörsmurf
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Oerhört ambitiöst bygge. Imponerande!

Minns när jag såg Jan Troells film "Här har du ditt liv" (Efter Eyvind Johnssons fyra romaner om Olof).
Allan Edvall, flottare, satt och filosoferade: I södern, där det växer äpplen :wow:
Hoppas det kommer att växa bra i ditt växthus, amatörsmurf!

Men jag tycker hyresgästerna ser lite svältfödda ut.
Så här skall ett getingbo se ut
[bild]
Tack så mycket för berömmet:) Tror nog säkert att det kommer att växa bra, frugan har riktigt gröna fingrar. Själv är jag ingen odlare, men det kanske kommer. Vad gäller getingbon så måste vi nog tänka till. Ert var ju imponerande. Våra stackare var så svaga att de byggde ett bo som ramlade ner av sig själv. Vet inte vad vi ska göda dem med?
 
Tack alla för snälla kommentarer:D
 
Otäckt mycket som verkar bekant i denna historia...
"Lite" dyrare och "lite" längre tid än beräknat. Japp, så där är det. "Fördelen" med det är att den längre tiden kompenserar fördyringen så att plånboken hinner med?

Nåja, jag skulle bli förvånad om inte du och din fru känner er väääldigt nöjda med vad ni åstadkommit. Kostnaden borde ge minst motsvarande värdeökning på fastigheten. Dessutom är det ju ett hållbart och gediget bygge som kommer att stå sig mååånga år.

För övrigt är det bara att instämma med den övriga lovsjungande kören. Snyggt jobbat!
 
  • Gilla
amatörsmurf
  • Laddar…
Det var helt klart en fördel att plånboken kunde få en chans att hänga med. Vi är helt klart jättenöjda med bygget. Tack!
 
Mycket snyggt (y)
 
  • Gilla
amatörsmurf
  • Laddar…
Snyggt och imponerande!
(Hoppas att sambon inte hittar hit! :) )
 
  • Gilla
amatörsmurf
  • Laddar…
Slutsumman blev jättemånga femhundringar. Ungefär 160 st.
Det blev ju fint, men för 80 000kr hade du kunnat klicka in på något av premium växthustillverkarnas hemsidor, sedan bläddrat dig till premiumavdelningen där, och sedan valt ett väldigt stort och fint växthus, kanske tom tropikutrustat eller med säkerhetsglas etc...

Dessutom mindre jobb, gissa vad jag hade gjort ;)
 
  • Gilla
amatörsmurf
  • Laddar…
Det blev ju fint, men för 80 000kr hade du kunnat klicka in på något av premium växthustillverkarnas hemsidor, sedan bläddrat dig till premiumavdelningen där, och sedan valt ett väldigt stort och fint växthus, kanske tom tropikutrustat eller med säkerhetsglas etc...

Dessutom mindre jobb, gissa vad jag hade gjort

Eftersom du huserar på dessa sidor så antar jag att du skulle gjort precis som jag och byggt från grunden. Allt för tillfredsställelsen av att ha fått leka snickare och att ha fritiden räddad i flera somrar. :)
 
  • Gilla
Freddan054 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.