Som frågan lyder:

Har köpt en hel hög avloppsrör från Bauhaus till badrummet. Jag insåg att jag var tvungen att tänka om, och har köpt några böjar från byggmax som hade öppet (är lite panik). Är det några konstigheter med att blanda dem?
 
Tänk bara på att ingen av delarna du nämner är godkända för ingjutning, men det kanske är träbjälklag?
 
Manitoba skrev:
Tänk bara på att ingen av delarna du nämner är godkända för ingjutning, men det kanske är träbjälklag?
Varför är det ok att använda sämre rör i ett träbjälklag än i ett betongbjälklag? Det lär ju snarare skapa mer skador om allt bajsvatten rinner ut i ett träbjälklag jämfört med ett i betong... :x

K-rauta säljer Uponor-rör och de är godkända för ingjutning samt att K-rauta har bra villkor för öppet köp. Bara ett tips så här i juletider.
 
Det handlar om att rören skall klara att ta krympningen utan att spricka/deformeras så de börjar läcka.

Jag fick fel rör av min Röris när jag gjorde mitt badrum, har alltså B rör ingjutna. Han tröstade mig dock med att det inte var någon fara då jag endast gjöt en liten fåra där rören låg. Men hade jag gjort om det hade jag definitivt använt BD för de e gött när de e rätt.

Som en parentes kan nämnas att när jag rev badrummet var det vita pp rör nedgjutna och de hade inte läckt.
 
Av lågprisställena så har jag faktiskt konsekvent hittat mest bd-märkta delar på Biltema. Bauhaus, byggmax går bort direkt för delar till ingjutning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.