haavard skrev:
Eller så bygger ni ett hus som följer naturen...
Jag hade absolut tittat på detta alternativ, samt alternativet med en krypgrund murad/gjuten upp direkt på berget.

Om nu gör detta snyggt så kanske ni kan få till ett frostfritt krypgrundsgarage eller förvaringsutrymme där. Bättre hus till mindre peng. En något kuperad tomt är ofta mysigare än en helt plan.
 
"den här såg ju knappt ut att ha nåt berg alls"

"ja, det är berg på hela tomten, typ..."

Eeeeh, hallå där missk79. Har du ens sett tomten ni har köpt????
 
Asås skrev:
"den här såg ju knappt ut att ha nåt berg alls"

"ja, det är berg på hela tomten, typ..."

Eeeeh, hallå där missk79. Har du ens sett tomten ni har köpt????
Ursäkta, jag har uttryckt mig otydligt, det är berg på båda tomterna, men på den första var det HÖGT berg, som vi var tvungna att spränga bort för att klara handikappkraven, på den andra bara berg.

Nu har vi själva tagit in en offert och den verkar landa på kring 300 000, så det ser positivt ut! Den förra kom från husföretagets firma, nu ska bara husföretaget "godkänna" den här offerten och kolla att jobbet blir "lika bra".

Som jag förstår det brukar man inte ta in offerter förrän det finns ett hus att räkna på coh en markkarta och de tkan man inte få från kommunen förrän man köpt tomten.

Tack för alla svar, jag är en sån novis på det här, men som sagt, har hopp om ett vettigare pris nu!
 
Vill bara förtydliga att den här tråden inte är menad som kritik mot Trivselhus, har bett admin att ta bort Trivselhus ur tråden, eller slänga hela tråden, eftersom man tydligen inte kan redigera sina egna inlägg.

Tack för alla svar!
 
Har trivselshus bett dig ta bort tråden eller varför gör du det?
 
Nej det är jag som vill ta bort den
 
Men var det inte Trivselhus som skötte kontakterna med den dyra markentreprenören?

(Skall tillägga att även om jag är moderator så kan jag inte rensa bort sådant).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.